Od Vrbasa do Novog Sada vozom za 15 minuta? – U novembru počinju radovi

Objavljeno:
Komentara: 4
Podržite naš rad, podelite ovo sa prijateljima:

KULA / VRBAS – Zbog velikih letnjih vrućina, dotrajalih pruga i stare naponske mreže, putovanje vozom u ovom periodu godine traje duže nego obično. Iako su u saobraćaj uvedeni novi vozovi, oni se i dalje kreću poprilično sporo. Međutim, najavljena ulaganja u železnički saobraćaj mogu sve da promene na bolje.

Ilustracija / Foto: pixabay.com

Do 2022. godine planirano je ulaganje od četiri miliajarde evra, od čega će dve milijarde biti za remont od Beograd do granice sa Mađarskom u okviru projekta za izgradnju pruge Beograd – Budimpešta za do 200 km na sat, gde će radovi početi krajem novembra.

Gradnja pruge Budimpešta – Beograd imaće tri faze. Prva je od Beograda do Stare Pazove u dužini od 30 kilometara i nju će raditi Kinezi. Druga faza je pruga Stara Pazova – Novi Sad koju će iz kredita izgraditi ruska kompanija RZD, a treća faza će se raditi od Novog Sada do Subotice u dužini od 107 kilometara.

Prema rečima Milutina Ignjatovića iz CIP-a, ideja je da se prvo izgradi novi kolosek pored postojećeg, na koji će se prebaciti sadašnji saobraćaj, pa onda da se rekonstruiše stari kolosek i tako na kraju dobijemo prugu sa dva koloseka i maksimalnom brzinom od 200 kilometara na čas.

Kako su najavili nadležni, kada počne da se gradi nova pruga, kompletan posao će biti završen za 36 meseci.

Rekonstrukcija po ovom projektu neće zahvatiti prugu od Vrbasa do Sombora, tako da će se na toj deonici saobraćaj odvijati kao i do sada – sporo i naporno. Najveći problem predstavlja deonica od Crvenke do Kljajićeva, dok je deo od Kule do Vrbasa prihvatljiv.

Međutim, u letnjem periodu, situacija se potpuno menja

U periodu najvećih vrućina, na prugama koje nisu remontovane, pojavljuju se tzv. sunčane krivine. Ukoliko je temperatura vazduha 40 i više stepeni, u samoj šini je ona veća za 25 stepeni, pa na kraju dobijemo preko 65 stepeni i onda dolazi do diletacije, odnosno priširenja materijala, što znatno usporava saobraćaj.

Pored „sunčanih krivina“, velike probleme stvara i stara i dotrajala kontaktna mreža usled čega dolazi do pada ili potpunog gubitka napona.

Iskustva putnika od Kule i Vrbasa do Novog Sada

Uvođenjem direktne linije Novi Sad – Sombor, povećao se broj putnika koji se sve češće opredeljuju za putovanje vozom. U prilog ovome ide i činjenica da se na ovoj liniji koriste novi Ruski vozovi, koji su čistiji, udobniji i klimatizovani. Međutim, svakodnevni propusti su neizbežni. 

Voz iz Sombora je kasnio skoro sat vremena, tako da smo umesto u 19:33, iz Kule krenuli u 20:25. Pored toga, u Zmajevu smo morali da stanemo i čekamo da prođe neki drugi voz, kako bi nastavili putovnje do Novog Sada. Na kraju, u Novi Sad smo stigli oko 22 časa.“ – kaže student iz Kule, koji redovno putuje ovom linijom.

Železnička stanica Vrbas

Malo drugačije iskustvo imao je Dragan iz Vrbasa, koji je krenuo na letovanje u Crnu Goru, međutim… „Negde posle Stepanovića palo je drvo na prugu, pa je voz stao. Čekali smo skoro 2 sata da se reši problem, a ja sam u poslednjem trenutku stigao na bus za Budvu.

Realno, poslednjih pet puta sam se smorila u vozu, jer ide tipa 30/40km na sat. U letnjem periodu se baš primeti da ide dosta sporije, pa moraš odmah da računaš na kašnjenje… Ko nema živaca, nek ide busom“ – dodaje putnica iz Kule.

I za kraj

Prosečni period remonta na našim prugama je 43.5 godina, od toga 34 na magistralnim prugama, na regionalnim 59, a mreža je stara 45 godina. Kada sagledamo ove podatke, najavljeni veliki remont pruga je i više nego lepa vest, ali poznavajući naš narod i državu, postavlja se pitanje: „Da li će vozovi zaista ići 200km/h ili je to samo teorijski limit, dok u praksi situacija bude potpuno drugačija?!„. U svakom slučaju, dodatni kolosek će znatno olakšati saobraćaj, pogotovo zato što će se teretni saobraćaj odvijati nesmetano, a to znači da neće više biti „čekanja“ drugih vozova koji imaju prioritet.

Da li će putnici iz Vrbasa do Novog Sada stizati za 15 minuta, ostaje nam da vidimo nakon rekonstrukcije pruge. Ukoliko se prosečna brzina poveća i za 30%, svima će biti lakše i opet će se povećati broj putnika koji biraju železnički saobraćaj.

Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on LinkedIn
Podržite naš rad, podelite ovo sa prijateljima!
Komentari objavljeni na Portalu "Naše Mesto" ne odražavaju stav redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Redakcija Portala "Naše Mesto" ručno odobrava sve komentare i zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

Ostavite komentar

avatar
Složi po:   novi | stari | najviše glasova
djordje

Nikad pa ja putujem vec cetri godine za suboticu sarene laze pa grupa puzeva je brza od voza.neverujem u to

Aaaa
Vise puta sam putovala na relaciji Kula – Novi Sad kao i Vrbas – Novi Sad od kada su uvedeni novi vozovi i zadovoljna sam sa brzinom i sveopste voznjom i organizacijom, dok se u busu mnogo gore ophode prema putnicima, u Severcu cesce nema konduktera pa dok vozac na svakoj stanici ispise karte putnicima umesto za sat i 15 min do Novog Sada iz Kule, treba mu sat i po. A primera radi poslednji sam put putovala vozom pre mesec dana iz Novog Sada i trebalo mu je manje od sat vremena do Vrbasa, dok je bus od Vrbasa… Pročitaj više »
Paki

ma de 15 minuta kada voz mora da stane na raskrsnici i da propusti automobile i pesake?????

Cortez

Dzabe im sad sve,mogu i Maglev da postave vise nema nikakvog smisla jedino ako g.Kosticu i ostalim fantomskim DOO-ovima odgovara da brze odvuku i ove jade sto su ostali.

wpDiscuz

Pročitajte još