Da li će polaganje za B kategoriju biti jeftinije za 20.000 dinara?

1394

Nije mnogo vremena prošlo od poslednjih izmena u Zakonu o saobraćaju, a već se predlažu nove. Auto škole u Srbiji su pronašle novi način da polaganje olakšaju i sebi i budućim vozačima.

Prema novog predlogu, umesto dosadašnjih 65.000 dinara, koliko iznosi najniža cena obuke za sticanje vozačke dozvole za B kategoriju, budući vozači mogli bi da plaćaju znatno manje. Prve računice pokazuju da bi cena obuke bila niža za 15.000 do 20.000 dinara.

Naš predlog je da se ukinu teorijska nastava i polaganje u auto-školama, a da se sticanje znanja iz ove oblasti preusmeri u redovno školstvo“ – kaže, za „Novosti“, licencirani instruktor vožnje Ostoja Aleksić, koji će precizno razrađen predlog, u ime više auto-škola, inicijatora ove izmene, proslediti nadležnim institucijama Srbije.

„U srednjim školama, u drugom razredu, trebalo bi uvesti obavezni predmet o saobaraćaju, gde bi deca učila mnogo više i mnogo bolje o svemu u vezi sa učešćem u saobraćaju. Kad završe razred, s navršenih 16 godina mogli bi da upišu obuku za vozača i tako steknu praktična znanja. Polagali bi samo vožnju“ – objašnjava Aleksić.

„Treba uvesti saobraćajno obrazovanje od prvog razreda osnovne škole, da se deca odmalena nauče ponašanju u saobraćaju. Zar treba reći koliko života gubimo godišnje, a uveren sam da bi se ovako postigli bolji rezultati“ – tvrdi Rašeta, generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije.

(Izvor: Večernje novosti)

Za portal „Naše Mesto“, novi predlog je komentarisao i Aleksandar Šljivić, instruktor i vlasnik Auto škole „Šljivić“ iz Kule:

„Auto škole su donošenjem novog zakona morale da ispune veoma stroge i zahtevne uslove da bi nastavili sa daljim radom. Počev od opremanja učionica sa nastavnim sredstvima i velikim brojem kompjutera, postavljanja video nadzora, nabavkom novih vozila, obezbeđivanjem poligona za početnu obuku vozača, pa do edukacije svojih kadrova za sticanje licence instruktora, ispitivača i predavača, a sve to pod okriljem ABS-a.

Zakon o bezbednosti saobraćaja nije predvideo da se edukacija budućih vozača sprovodi u sistemu srednjeg obrazovanja. Moram istaći da srednje obrazovanje nije obavezno, ali osnovno jeste. Svi znamo, a i prošli smo kroz proces školovanja, da se i u sistemu predškolskog, a kasnije i od četvrtog razreda deca informišu o osnovnim pravilima bezbednog učestvovanja u saobraćaju, a pogotovo od 5-8 razreda, gde se određen broj časova u predmetu tehničko obrazovanje posvećuje saobraćaju.

Mislim da se teorijska nastava iz auto škola ne sme izmestiti i da ne bi bilo delotvorno. Možda povećanjem broja časova posvećenih saobraćaju u osnovnom obrazovanju se dođe do nekog pozitivnijeg efekta u edukaciji dece, ali ukidanjem teorijske nastave u auto školama, ni u kom slučaju ne bi bilo delotvorno ni produktivno.

Važno je napomenuti da svakom detetu su uzor njegovi roditelji i da je veoma važno decu od malih nogu edukovati i usmeravati na koji način da se ponašaju prilikom učešća u saobraćaju, jer je to deo njihove, a i naše svakodnevice. Dodao bih još da je svaki zakon dobar, ako ga dosledno primenjujemo i poštujemo. – navodi Šljivić.