(INTERVJU) Aleks Kovač: San mi je da postanem NAUČNIK

KULA – U poslednjih nekoliko godina, često smo pisali o velikim uspesima učenika Osnovne škole “Petefi Brigada”, Aleksa Kovača. Sada, kada Aleks završava osnovnu školu, želeli smo da porazgovaramo sa njim i saznamo kako se tokom godina nosio sa tolikim uspehom i kakvi su mu planovi za budućnost.

Foto: Privatna arhiva

NM: Već nekoliko godina pratimo tvoje uspehe u matematici. Kada je ova nauka počela da privlači tvoju pažnju?

Aleks: Učenik sam 8. razreda Osnovne škole „Petefi brigada“. Pre 6 godina, tačnije u 2. razredu sam saznao da imam mogućnost da učestvujem na jednom međunarodnom matematičkom takmičenju. To je bio „Kengur bez granica“. Zadatke sam uradio bez greške i osvojio sam zlatnu medalju. Ovaj uspeh je motivisao i mene i moje roditelje da se više posvetimo matematici. Od 3. razreda me vode svake druge subote tokom školske godine u Suboticu u privatnu školu za talente, ali i pored svega jako puno radim i sam kod kuće. Od tada su mi se ukazala mnoga takmičenja u zemlji i u inostranstvu, i na svakom od njih ostvarujem velike uspehe. Na tome sam jako zahvalan svojim roditeljima, učiteljici i nastavnicima.

NM: Da li, pored matematike, imaš još neka interesovanja?

Aleks: Da. Od 6. razreda na sam vrh omiljenih predmeta pored matimatike se popela i fizika, zahvaljujući znanjima iz matematike ali i zahvaljujući mom fenomenalnom mentoru, profesoru Ostojić Milisavu, koji zapravo nije ni moj nastavnik. On je primetio moj talenat i za fiziku i sam se ponudio da radi sa mnom. Ova fenomenalna saradnja traje već tri godine i od tada imam dve medalje sa državnih takmičenja iz fizike. Imam uspehe i iz drugih predmeta, maternji jezik i ostale prirodne nauke, ali su matematika i fizika na apsolutnom vrhu.

NM: Verovatno ti pripreme za silna takmičenja oduzimaju mnogo vremena. U kojoj meri stižeš da se posvetiš ostalim predmetima?

Aleks: Jeste da oduzma puno vremena, pogotovo u periodu kada počnu takmičenja, od januara do aprila, maja, ali uglavnom stižem sve. Na časovima jako pazim pa uglavnom skoro sve naučim i zapamtim u školi, pa kući ostane samo da napišem šta treba i da ponovim gradivo, tako da tu dobijem na vremenu da se pripremam za takmičenja. Ove godine sam odlučio da se takmičim samo iz određenih predmeta, jer se polako pripremam i za prijemni u srednju školu. Međutim, pored svega, i priprema, i učenja, ipak mi ostane vremena i za zabavu i razonodu, čak i za čitanje, jer jako volim da čitam. Naravno, zabava i razonoda nije u onoj meri koliko bih ja to voleo, ili koliko moji drugari stignu, ali sam zahvaljujući roditeljima uspešno odredio prioritete. I tako, ako je organizacija dobra – nađe se vremena za sve.

NM: Na takmičenjima, na koja ideš, bude mnogo sjajne dece poput tebe, iz cele Srbije. Da li se među vama oseća rivalstvo?

Aleks: Da, ima još mnogo uspešnih učenika i njih srećem na svim ovim takmičenjima iz matematike i iz fizike. Čak se srećemo i u letnjim kampovima i mogu reći da nema ni traga od rivalstva. Čak smo postali jako dobri drugari. Ali zbog razdaljina, tokom godine samo kontaktiramo i “družimo” se preko društvenih mreža. Imam drugare iz Niša, Čačka, Užica, čak iz Beograda. Jako se dobro slažemo i družimo. Nakon takmičenja dugo razgovaramo o načinu rešavanja zadataka i na ovaj načim zapravo učimo jedni od drugih. Jako se dobro osećam u njihovom društvu i jako je kvalitetno vreme koje tada provodimo zajedno. Samo je šteta što je malo ovakvih prilika.

NM: Koliko ti je značila podrška roditelja i nastavnika na takmičenjima gde si učestvovao i osvajao nagrade?

Aleks: Ovaj tempo takmičenja ne može da padne samo na teret jedne ili dve osobe. Tu jako naglašavam neiscrpnu pomoć i podršku mojih roditelja na prvom mestu. Oni u pozadini organizuju sve, ugovaraju, dogovaraju, nabavljaju sredstva. Moje je samo da “radim” i učim. Puno mi znači i angažovanost nastavnika tokom pripremnog perioda. Zajednički rad i zalaganje – moj, mojih roditelja i nastavnika je urodilo ovim plodom, da za 6 godina takmičarskog perioda imam oko 100 značajnih uspeha.

NM: Da li su i u kojoj meri takmičenja na kojima si učestvovao odredila tok tvog budućeg školovanja, tj. obrazovanja?

Aleks: Dobro pitanje. Naravno da su mi odredili smer u kojem treba da učim dalje. Sigurno su to matematika i fizika. Jako volim ove dve nauke. Još ako dodam i znanja iz informatike i programiranja, onda je sve kompletirano za dalje učenje. Jedino što je još neodlučeno – gde, u kojoj školi i / ili kojoj zemlji. O tome još ne bih voleo da govorim otvoreno, jer još nisam odlučio. Ima puno ideja, mogućnosti, ima čak i dobrih ponuda, poziva. Razmišljam, razmišljamo. Ali je siguno da su to matematika i fizika.

NM: Kakvi su tvoji planovi za budućnost? Razmišljaš li već sada o tome kojim poslom bi želeo da se baviš?

Aleks: Ovo je sada sa 14 godina teško odlučiti tačno. Znam sigurno oblasti kojima želim da se bavim. Sigurno ću istrajati u tome. A profesije koje se bave matematikom i fizikom su veoma raznovrsne. Mogućnosti su velike i svetrane. Moj prvi san, još u nižim razredima bio je da budem naučnik i pronalazač. Uzor mi je oduvek bio i ostao Nikola Tesla. Možda i budem. Nikad se ne zna.

M.V.

Podelite ovo sa prijateljima!

Pročitajte još:

Komentari objavljeni na Portalu "Naše Mesto" ne odražavaju stav redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst. Redakcija Portala "Naše Mesto" ručno odobrava sve komentare i zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

Ostavite komentar

avatar
novi stari najviše glasova
Kolaginica iz Kule

BRAVO!

Mile

Sine, cim zavrsis skolu, odmah bezi iz ove lopovske zemlje glupih klimoglavaca.