Potrošačke cene povećane u odnosu na prethodnu godinu

24

SRBIJA - Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.

Ilustracija / Foto: pixabay.com

Cene ovih proizvoda i usluga u septembru 2018, u odnosu na avgust 2018. godine, u proseku su niže za 0,3 odsto. Potrošačke cene u septembru 2018. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 2,1 odsto, dok su u poređenju sa decembrom 2017. godine povećane za 1,9 odsto.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u septembru 2018. godine, u odnosu na prethodni mesec, pad cena je zabeležen u grupama Rekreacija i kultura (-5,6 odsto), Komunikacije (-0,3 odsto), u grupama Hrana i bezalkoholna pića i Nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (za po -0,2 odsto) i u grupi Odeća i obuća (-0,1 odsto). Rast cena je zabeležen u grupama Restorani i hoteli (0,6 odsto), Transport (0,5 odsto), Zdravstvo (0,4 odsto) i Obrazovanje (0,1 odsto).

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.