in

Novi ili polovni – ovi automobili se najviše traže u Srbiji poslednjih godina

Dobra vest za sve u auto industriji jeste da tržište automobila u Srbiji konačno pokazuje znake života s obzirom na to da je prošle godine prodato najviše novih vozila u poslednjih šest godina. Ovo su rezultati istraživanja jedne agencije na osnovu zvaničnih podataka Ministarstva unutrašnjih poslova prema kojima je u 2017. godini prodato skoro 2.000 novih vozila više nego 2016. godine.

Foto: pixabay.com

U godini za nama registrovano je skoro 29 hiljada novih vozila, što znači da je prodato 6,5 odsto više nego pre dve godine, kada je kupljeno nešto više od 27 hiljada novih automobila. Ipak, zvanični podaci pokazuju i da je dve trećine svih novoregistrovanih vozila registrovano na ime preduzeća, dok je svega 30 odsto na ime građana, što dokazuje da je kupovna moć stanovništva i dalje daleko ispod evropskog proseka. U prilog tome govori i činjenica da se, kada je reč o polovnim automobilima, potencijalni kupci najviše interesuju za vozila koja koštaju manje od 2.000 evra.

S obzirom na naš standard, ovaj podaci i ne čude, jer pored toga što su nova vozila skupa i njihovo održavanje mnogo košta. Zbog toga se veliki broj ljudi opredeljuje za jeftinija vozila jer svi traže jeftine auto delove kada dođe do nekog kvara i kada je neophodna popravka.

Koji novi automobili su najprodavaniji protekle godine

Kada je reč o markama vozila, u Srbiji su i dalje najprodavaniji novi modeli Fiata i Škode, a pomenuti brendovi dominiraju kako kod fizičkih, tako i kod pravnih lica. U nastavku možete pogledati listu od 10 najprodavanijih brendova automobila, kao i broj prodatih vozila:

  • Fiat (3.927 vozila)
  • Škoda (3.568)
  • Folksvagen (2.663)
  • Reno (2.070)
  • Ford (1846)
  • Opel (1762)
  • Dačija (1750)
  • Tojota (1279)
  • Hjundai (1185)
  • Mercedes (1152)

U kategoriji putničkih automobila, najprodavaniji je Fiat-ov model 500L. U toku 2017. godine kupljeno je 1.126 primeraka ovog modela, dok je 2016. godine taj broj bio za oko 10% veći. Druga na top 10 listi putničkih automobila je Škoda Oktavija, sa 1.062 prodatih vozila, koja se takođe manje prodavala nego godinu dana ranije, a iza nje su Folksvagen Golf – 790, Opel Astra – 757, Dačija Sandero – 686 i Reno Klio sa 684 kupljenih vozila.

Foto: pixabay.com

Obični građani i dalje biraju skromnije modele

Najpopularniji na tržištu, kada je reč o fizičkim licima, su automobili B ili niske klase, kakav je, recimo, Fiat Punto ili Folksvagen Golf – s tim što je prodaja ove grupe vozila zabeležila blagi pad jer su kupljena 282 četvorotočkaša manje nego 2016. godine.

Kada je reč o vozilima A klase ili gradskim automobilima, njihovo učešće na tržištu, kada se uzmu o obzir samo fizička lica, iznosi 27,6%, a prate ih terenci, odnosno SUV vozila sa 26,3% tržišta. SUV automobili su ujedno ostvarili najveće poboljšanje u odnosu na 2016. godinu, i ove godine je prodato 991 vozilo (4%) više nego u 2016. godini.

Koji polovnjaci se najviše traže

Tržište polovnjaka je daleko više razvijeno nego što je to slučaj sa novim automobilima, pa je tako, samo prošle godine, prodato oko 150.000 polovnih vozila. Od toga, skoro polovina (48%) građana koji su se proteklih godina odlučili na kupovinu polovnjaka tražilo je modele koji su u cenovnom rangu do 2.000 evra, a automobile koji koštaju više od 5.000 evra kupilo je samo 28% kupaca.

Takođe, najtraženija vozila na domaćem tržištu u 2017. godini bila su ona starosti između 10 i 12 godina. A vozačima u Srbiji je bitno i koji tip goriva automobil koristi, a to i ne čudi s obzirom na rast cene goriva iz godine u godinu. Dizel i dalje ubedljivo drži primat – više od 50% vozača bira olovnjake tog tipa, dok je potražnja za benzincima upola manja. Interesovanje postoji i za gas (18%), iako on više i nije toliko povoljan kao što je bio nekada.

Najtraženije marke polovnjaka u Srbiji

Kada je reč o polovnim automobilima tu Fiatovi modeli ne drže primat, naprotiv. Najpopularnija marka automobila, već godinama, ako ne i decenijama unazad, jeste Folksvagen. Najzaslužniji za to su svakako neprikosnoveni Golf modeli – Golf II, Golf IV, Golf V, Polo, Pasat.

Na drugom mestu nalaze se Audi modeli, najpre A4 i starije generacije, dok se na trećem mestu po broju prodatih polovnjaka nalazi Opel i to najpre zahvaljujući modelima kao što su Astra i Corsa raznih generacija.

Beograd i Vojvodina uzimaju najveće tržišno učešće

Kada se pogleda gde su vozila registrovana, vidi se da je 84% novih automobila kupljeno na teritoriji Beograda i Vojvodine, i to u Beogradu oko 18 hiljada (63%), a u Vojvodini skoro 6 hiljada vozila (21%). U Šumadiji i zapadnoj Srbiji je registrovano nešto manje od 3 hiljade (10%), u južnoj i istočnoj Srbiji oko 2 hiljade (6%), dok je na Kosovu i Metohiji registrovan samo 21 nov automobil.

Slična situacija je i kada se radi o polovnim automobilima, barem kada je o redosledu reč, s tim što razlika između Beograda i ostalih krajeva Srbije nije toliko izražena, kao što je to slučaj sa novim automobilima.

Bilo kako bilo, ohrabruju podaci da se svake godine povećava broj prodatih novih modela, a verujemo da će se taj trend rasta nastaviti i u ovoj godini. Važno je napomenuti da je, bez obzira na to da li vozite novi ili polovni automobil, najvažnije kako vozite i da poštujete saobraćajne propise, kako biste bili bezbedni i sigurni na drumu.

Komentari objavljeni na Portalu "Naše Mesto" ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija u vezi sa tekstom. Redakcija Portala "Naše Mesto" zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.

avatar

Kako ocenjuješ ovo?

0 glasova
Upvote Downvote

Borci odžačke “Mladosti” uspešni na takmičenjima održanim proteklog vikenda

(FOTO) Započeli radovi na dogradnji lifta u Gerontološkom centru Vrbas