
Pre tačno godinu dana, opštinu Kula su posetili predstavnici nemačke kompanije Witzenmann koji su najavili izgradnju novog pogona i zapošljavanje najmanje 100 radnika u prvoj fazi. Od tog trenutka, obe strane su dinamično sprovodile aktivnosti, pa je početak 2020. godine postavljen kao cilj kada će biti zaposleni prvi radnici. Međutim, stvari nisu išle po planu, pa je kupoprodajni ugovor kojim je nemačka kompanija postala vlasnik šest hektara zemljišta u industrijskoj zoni potpisan tek u martu 2019. godine. Podsećanja radi, ranije je najavljeno da će radovi na početku izgradnje fabrike početi u januaru 2019. godine.
Mesec dana nakon potpisivanja kupoprodajnog ugovora, održan je Sajam zapošljavanja na kome je pored ostalih, posao nudio i Witzenmann. To je ujedno bio i poslednji put da smo dobili bilo kakve informacije o ovoj kompaniji i njenim planovima.
O izgradnji nove fabrike Kuli poslednji put smo pisali u junu mesecu 2019. godine kada je primećena pauza u realizaciji ove investicije. Prema nezvaničnim informacijama, pauza je trebalo da traje do jeseni, ali sasvim je izvesno da će i taj rok biti produžen.
Kompanija Witzenmann se žali na slab rast i poteškoće na tržištu
Prema poslednjem izveštaju, Witzenmann grupa tekuću finansijsku godinu analizira sa velikim oprezom. Na prvo mesto stavljaju globalne poteškoće nastale zbog zategnutih odnosa SAD i Kine, ali i novi pogon u Nemačkom gradu Pforchajmu koji nije ispunio njihova očekivanja.
Iako je ovaj industrijski gigant u tekućoj godini ostvario prodaju u vrednosti od 489.6 miliona evra i zabeležio rast od 2.4 odsto, to je daleko ispod njihovih očekivanja. Prema finansijskom izveštaju kompanije, znatno je usporen posao u Aziji (pogotovo u Kini i Indiji), ali i prodaja gotovih proizvoda u Severnoj Americi.
Što se Evrope tiče, tržište je na istom nivou kao i prethodne godine, s tim da su primetili blagi rast u industriji automobilskih kablova, tako da će Witzenmann ovoj oblasti posvetiti više pažnje. Iako je posao u Aziji znatno usporen, kompanija predviđa oporavak tržišta i nova ulaganja u taj deo sveta, ali ulaganja u Evropi ne spominje.
Novi pogon u Nemačkoj donosi nove probleme
Kompanija Witzenmann je u maju 2019. godine otvorila novi pogon u Nemačkoj koji bi trebalo da bude model za sve buduće pogone koje će graditi širom sveta. U izgradnji novog pogona potrošeno je 13 miliona evra i radovi su trajali nešto više od godinu dana.

Pola godine kasnije, Witzenmann iznosi prve rezultate o radu novog pogona. Prema njihovim rečima, novi pogon je daleko ispod očekivanja za 2019. godinu. Najveći problem predstavljaju lokalne takse za pravna lica, povećana birokratija, kao i visoki zahtevi za platne razrede. Trenutno, menadžment kompanije zajedno sa sindikatima radi na novom planu koji bi trebalo da umanji troškove i ispuni sva očekivanja radnika.
Posle Kule, obećanja stižu i u Vrbas
Iako nije reč o kompaniji Witzenmann, opštinu Vrbas su nedavno posetili predstavnici automobilske industrije iz Kine i Južne Koreje koji su pokazali interesovanje za ulaganje i otvaranje novih radnih mesta.
Kompanija iz Kine “Asia Way Group” bavi se proizvodnjom auto delova za velike svetske proizvođače automobila, dok je južnokorejska “Kyungshin Cable” specijalizovana za elektronske komponente za automobilsku industriju, pre svega kablove.
Prema rečima predsednika opštine Vrbas Milana Glušca, investitori su izrazili želju da se upoznaju sa potencijalima lokalne sredine, posete moguće lokacije i sagledaju mogućnosti da se investicioni projekat realizuje u vrbaskoj opštini, prenosi opštinski info portal.
N. Janjanin