
Šta je lokalni SEO?
Lokalni SEO je izuzetno efikasan način da reklamirate lokalni biznis online, jer pomaže da lokalnim korisnicima oglasite proizvode i usluge koje nudite, baš u momentu kada ih pretražuju na pretraživačima. Lokalni SEO služi za unapređenje vidljivosti vašeg biznisa u pretraživanjima zasnovanim na lokaciji. Njegov cilj je da ljudi, koji se nalaze u blizini vaše lokacije, pronađu vaš biznis online, kada pretražuju usluge koje nudite.
Lokalni SEO uključuje pretrage sa geo-parametrima, kao što su grad, regija, poštanski broj ili koje sadrže reči kao što su „u blizini“, „u okolini“ i slične. Google prepoznaje geo lokaciju osobe koja pretražuje i nudi rezultate pretrage iz tog područja.
Za lokalnu optimizaciju esencijalno je da stvarno imate adresu na lokaciji za koju želite da se oglašavate. Ako to nije slučaj, vaš glavni alat u lokalnom SEO mora biti tekstualni sadržaj u kojem se spominje lokacija. Tu potencijalno može nastati problem, jer dobijate veliku količinu sadržaja u kojem se spominje lokacija, a koji nije relevantan, jer ne sadrži informacije o vašem poslovanju.
Zašto je Google My Bussines bitan za lokalni SEO?
Google se stalno unapređuje i menja, a sa svakim ažuriranjem menja se i način prikazivanja rezultata pretrage. Krajnji cilj mu je da svojim korisnicima pruži što relevantnije odgovore na sva pitanja koja postavljaju. Kada ukucate u pretraživač određeni upit, pre organskih rezultata pretrage koje sadrže traženu ključnu reč, pojaviće se odeljak sa rezultatima lokalne pretrage.
U prevodu, dobićete listu firmi koje se nalaze u vašoj fizičkoj blizini, a koje nude usluge za kojima tragate. Ukoliko kliknete na neki od ponuđenih rezultata, bićete preusmereni direktno na Google mapu, gde su crvenim balončićima obeležene lokacije, kao i direkcije kako da do njih dođete. Kao vlasnik sopstvenog biznisa, zašto ne biste iskoristili mogućnost besplatnog oglašavanja i rangiranja u adresaru Google-a?
SEO specijalisti iz firme Digital Circle iz Novog Sada ističu važnost detaljnog popunjavanja informacija na Google My Bussines profilu – tako pomažete klijentima da vas lakše pronađu i prezentujete im priču o vašem biznisu. Google My Bussines je strategija koju treba da iskoristite za svoj lokalni SEO. To je besplatan alat koji je jednostavan za upotrebu, a kao što smo napomenuli – prijavom na ovaj servis osiguravate svoje online prisustvo na Google pretraživaču i Google mapama.
Koji su benefiti prisustva na Google adresaru i Google mapama?
Benefite možemo posmatrati iz ugla korisnika i ugla preduzetnika. Za korisnike, vaše prisustvo na Google-u olakšava pronalazak vaše fizičke lokacije i mogućnost stupanja u telefonski kontakt pre dolaska. Za preduzetnike benefiti su mnogobrojni:
- Besplatno online oglašavanje
- Rangiranje u rezultatima pretrage
- Povećan broj klijenata
- Informacije o vašem biznisu, kao što su radno vreme, kontakt podaci, slike, direkcije
Kakve rezultate lokalna pretraga pruža u praksi?
Navešćemo par statističkih informacija koje govore u prilog lokalnoj optimizaciji i lokalnoj pretrazi:
- 50% ljudi koji su obavili lokalnu pretragu na mobilnom uređaju, fizički su posetili lokaciju predloženu na pretraživaču u naredna 24h.
- 34% ljudi koji su pretraživali putem tableta ili računara, učinilo je isto.
- 18% lokalnih mobilnih pretraga rezultiralo je prodajom u narednih 24h.
- 50% ljudi koji vrše lokalnu pretragu traže informacije kao što su adresa lokalnog biznisa.
- 78% lokalnih pretraga završava se kupovinom koja se obavlja uživo.
- 71% ljudi navodi da vrše lokalnu pretragu kako bi potvrdili tačnu adresu pre nego što uživo posete predloženu lokaciju.
- Jedna od tri pretrage na mobilnom telefonu napravljena je neposredno pred odlazak na fizičku lokaciju.
- 97% ljudi je u 2017. godini pretraživalo lokalne biznise online, a 12% ih svakodnevno pretražuje.
Elementi lokalnog SEO
Lokalni SEO stavlja akcenat na iste elemente kao i organska optimizacija, samo je fokus lokalni.
Ključne reči, sadržaj, građenje linkova i on-page tehnički SEO su elementi kojima se posvećuje najveća pažnja.
Ključne reči
Targetiranje ključnih reči za lokalni SEO najbolje ćete izvršiti uz pomoć alata kao što su SEMrush Topic Research Tool, Keyword.io ili AnswerThePublic. Uz pomoć ovih alata saznaćete koje ključne reči lokalnog karaktera ljudi najčešće pretražuju i koji je volumen pretrage. Poigrajte se varijacijama ključnih reči u upitnom obliku i verujemo da ćete ostati zatečeni obimom pretrage koja se za njih vrši.
Sadržaj
Kao i kod organskog SEO, kada je sadržaj u pitanju, najvažnije je da bude relevantan i koristan za vaše korisnike. Tekstovi moraju pružiti odgovore na pitanja vaših potencijalnih klijenata i fokusirajte se da ih ponudite. Dužina i formati tekstova mogu varirati, samo izbegavajte šture tekstove koji podsećaju na članke na Wikipediji.
Linkovi
Kao i uvek, prilikom građenja linkova, imajte na umu da morate da ispoštujete Google Webmaster Guidelines pravila. Ukoliko se ih prekršite, vaš sajt će podleći manualnoj akciji, tj kazni i nestaće iz organskih rezultata pretrage. Pravila podjednako važe i za lokalnu i za klasičnu optimizaciju.
Prilikom građenja linkova lokalnog karaktera pokušajte da se povežete sa lokalnim nišama koje su relevantne i slične vašoj, sa lokalnim novinskim sajtovima, školama, preduzećima.
Ko treba da ulaže u lokalni SEO?
Odgovor je prilično jednostavan – svi koji žele da privuku klijente iz svoje neposredne fizičke blizine. Međutim, dugogodišnjim radom na svim granama SEO, otkrili smo da određene branše ipak imaju više koristi od lokalnog SEO od drugih. Advokati i pravnici, stomatolozi, lekarske ordinacije, zanatlije i majstori, kao i ugostiteljski objekti, ne mogu sebi priuštiti da ne posvete pažnju lokalnoj optimizaciji.
Zašto? Usluge nabrojanih profesija korisnici pretražuju najčešće u momentima kada su im zaista neophodne. Pravilno popunjeni podaci, tačna adresa, slika objekta, radno vreme i konkretan call to action u vidu „pozovite odmah“ opcije, privući će veliki broj novih klijenata svim pomenutim preduzetnicima.