13 jutarnjih trikova koji će vam pomoći da se ekspresno rešite osećaja umora

201

Većini ljudi jutarnje razbuđivanje teško pada. Srećom, postoje razni mali trikovi koji nam pomažu da se brže razbudimo i prevladamo umor pre nego što započnemo dan.

Izvor: pixabay.com

1. Ne odlažite alarm

Ne samo da ćete odlaganjem alarma izgubiti dragoceno vreme, povratak u krevet znači i fragmentiran san koji može uzrokovati umor kasnije tokom dana.

2. Hodajte bosi napolju

Zemljina površina ima negativan naboj, a veruje se da može apsorbovati ione kroz noge izlažući ih tlu, posebno ako živite u blizini šuma i plaža.

3. Popijte čašu vode

Iako su kafa ili čaj puno popularnija jutarnja pića, vaše prvo piće trebala bi biti jednostavna čaša vode kako biste bili osveženi i hidrirani.

4. Spremite krevet

Pripremajući se za dan, možda ćete biti u iskušenju da odložite kućne poslove dok se ne vratite s posla. Ali nešto tako jednostavno kao što je spremanje kreveta može vam pružiti osećaj postignuća što vam pomaže da započnete dan, može čak i poboljšati vaše raspoloženje.

5. Istegnite se

Kada spavate, mišići zapravo podležu obliku paralize. Jednostavne vežbe, poput istezanja, oslobađaju endorfin i daju vam energiju.

6. Poboljšajte miris svog doma

Određeni mirisi mogu vam pomoći da se ujutro razbudite i rešite se nemira. Citrusi, ružmarin, paprena metvica i eukaliptus posebno su poznati po takvim svojstvima. Samo budite oprezni – neki mirisi, poput lavande, imaju suprotan učinak.

7. Okrenite se naopako

Okretanje naopako zapravo vam može pomoći u borbi protiv umora. Veruje se da bi nalet krvi mogao zapravo poboljšati cirkulaciju, pa čak i pomoći vitalnim organima da se razbude. Ali ne može svako napraviti stoj na rukama, ali isti efekt možete postići ako samo legnete tako da vam glava opušteno visi s ivice kreveta.

8. Pojedite doručak

Kad se ujutro probudite, mogli biste biti u iskušenju da preskočite doručak da biste sebi dali što više vremena, ali istina je da energiju dobijamo iz hrane, tako da moramo jesti. Trik je jesti nešto zdravo poput žitarica ili zdravih proteina, a takođe je važno jesti pre nego što se počnete kretati jer to pomaže u sagorevanju kalorija.

9. Pijte manje kafe

Iako će vam kafa pomoći da se brže razbudite, velike količine kofeina bi mogle dovesti do suprotnog efekta, odnosno do pojave umora kasnije tokom dana. Ključ je u umerenosti pa biste ujutro trebali popiti tek malu šoljicu kafe.

10. Počastite se tamnom čokoladom

Ako želite malu zakusku nakon doručka ili na putu na posao, isprobajte malo tamne čokolade. Puna je gvožđa koje vas sprečava da se osećate umorno ili slabo. Teobromin, koji tamnoj čokoladi daje gorak ukus, podstiče nervni sistem da vam pruži više energije.

11. Izađite napolje

Sunčeva svetlost može vam pomoći da poboljšate količinu serotonina u vašem telu, što ne samo da pomaže poboljšanju sna već vam daje i energiju tokom dana.

12. Upalite svetlo

Čak i ako se nalazite u sobi s prigušenim svetlom, to vam može stvoriti umor pa budite sigurni da, kada se probudite, vaša soba bude ispunjena jarkim svetlima, bilo sunčevim ili sintetičkim.

13. Stimulirajte svoj um

Ponekad je potrebno samo malo razmišljanja o materiji da se pripremite za dan pred vama. Pokušajte rešiti tešku zagonetku ili pročitajte nešto što inače ne biste pročitali samo kako biste pojačali mentalnu energiju, savetuje Bright Side.

Izvor: pixabay.com

Izvor: index.hr