Ponovo otvorena telefonska linija za psihoterapijsku podršku

797

Državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Tatjana Matić saopštila je danas da je to ministarstvo ponovo ustupilo telefonsku liniju 19833 Savezu društava psihoterapeuta Srbije, kako bi građani mogli da dobiju besplatnu psihoterapijsku pomoć tokom pandemije.

Izvor: pixabay.com

Matić je istakla da će na liniji Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu svakoga dana, od 15 do 21 čas, volonteri Saveza pružati podršku svim građanima koji imaju psihološke tegobe usled pandemijske krize.

Ona je objasnila da će Centar nastaviti sa svojim redovnim aktivnostima na istom broju telefona sa ciljem pružanja saveta za jačanje bezbednosti dece na internetu i prijema prijava ugrožavanja dece onlajn.

Građani će, kako je navela, imati tehničku mogućnost izbora opcije za razgovor sa edukatorima Centra ili sa psihoterapeutima.

Prema njenim rečima, tokom vanrednog stanja, u aprilu i maju, građanima je takođe bilo omogućeno da na ovaj način dobiju podršku, budući da je nesumnjivo da pandemija uzrokuje teskobu i druge psihološke probleme kod ljudi.

U tom periodu, volonteri Saveza primili su 286 poziva, a prosečno trajanje razgovora bilo je približno 22 minuta, istakla je Matić.

Sa druge strane, kako je naglasila, neophodno je bilo i da Nacionalni centar za bezbednost dece na internetu radi neometano, naročito zbog povećanog korišćenja interneta kod najmlađih i samim tim povećanog rizika od svih oblika onlajn ugrožavanja.

Državna sekretarka je precizirala da je u tom periodu primljeno 1.778 poziva i onlajn upita i formirano 236 predmeta.

Sve informacije o Nacionalnom kontakt centru za bezbednost dece na internetu, kao i saveti o onlajn bezbednosti dostupni su i na sajtu www.pametnoibezbedno.gov.rs, dok se više informacija o psihoterapijskoj podršci putem broja telefona 19833 nalazi na sajtu www.savezpsihoterapeuta.org/korona-virus.

Izvor: pixabay.com