Koje su vežbe najbolje za mršavljenje?

861

Dugo godina se vodi rasprava šta raditi za gubitak kilograma - trčati na traci za trčanje ili uzeti tegove u ruke. Kardio entuzijasti kažu da ubrzanje srčanog pulsa povećava brzinu sagorevanja kalorija, dok dizači tegova veruju da se suvišne masnoće najlakše reše uz povećanje mišićne mase.

izvor: pixabay.com

Oba su argumenta tačna, kaže dr. Andy Galpin za časopis Men’s Health.

S njim se slaže dr. Brad Schoenfeld koji ističe da ne postoji samo jedna ispravna vežba.

“Najbolja vežba je ona pri čijem ste izvođenju najdosledniji”, tvrdi. Iako je svestan da taj odgovor mnoge neće zadovoljiti, smatra da većina neće napredovati samo jednom vrstom vežbi.

Dobar fitness plan je raznovrstan

Dr. Galpin smatra da je promena rutine ključna. Kad isprobavate nešto novo, osećaćete se manje monotono.

Osim toga, gubitak kilograma ne bi trebao biti jedini razlog zbog kojeg vežbate.

Aerobne aktivnosti odavno su na dobrom glasu jer jačaju srce, snižavaju krvni pritisak i sagorevaju kalorije. Ali studije pokazuju da redovna kardiovaskularna aktivnost može pomoći smanjenju stresa, poboljšati navike spavanja i smanjiti ukočenost zglobova, navodi Klinika Mayo.

Trening snage je takođe koristan jer povećava gustoću kostiju, nemasnu mišićnu masu i ubrzava rad metabolizma.

Ipak, vežbanje neće promeniti broj na vagi ako živite na pici i pomfritu. Ranije ove godine istraživači su otkrili da su ljudi koji su započeli vežbanje svaki dan pojeli oko 90 kalorija više. To nije puno, ali je dovoljno za zaustavljanje gubitka kilograma, tvrdi rad objavljen u The American Journal of Clinical Nutrition.

Vežbanje ne sagoreva toliko kalorija koliko mislite. Na primer, čovjek težak 90 kilograma koji trči 30 minuta sagoreva oko 400 kalorija, prema ACE Fitnessu. Parče pice, u zavisnosti od dodataka, sadrži u proseku 330 kalorija.

Umesto toga, jedite nemasne proteine ​​i povećajte ukupnu aktivnost.

“Hrana bogata vlaknima pruža određen nivo sitosti”, pojasnila je Bethany Doerfler, klinička dijetetičarka sa Univerziuteta Northwestern.

I ne treba da vežbate da biste primetili razliku u veličini struka, kaže Schoenfeld.

“Vaše telo sagoreva kalorije 24 sata dnevno – ne samo kad ste u teretani. Dovoljno je više se kretati”, objašnjava.

Što se tiče planiranja vaše fitness rutine, Schoenfeld kaže da biste se trebali usmeriti na više od samih kilograma.

“Razmislite o svojim ciljevima: Želite li izgraditi mišiće? Ili biste radije radili na treningu izdržljivosti? Ako se jednostavno želite osećati i izgledati bolje u celini, uključite i kardio i trening snage. Idealno je i jedno i drugo korisno”, zaključuje Schoenfeld.

izvor: freepick.com

Izvor: index.hr