Evo šta se događa s telom kad unesete previše vitamina C

498

Vitamin C je vrlo važan. Osim što jača imunološki sistem i pomaže mu da se odbrani od sezonskih prehlada i gripe, može smanjiti rizik od hroničnih i srčanih bolesti, visokog krvnog pritiska, napada gihta, a povoljno utiče i na pamćenje.

Izvor: pixabay.com

“Veće količline vitamina C u krvi su važne za celokupno zdravlje”, kaže za WebMD dr. Mark Moyad.

S obzirom na sve navedene prednosti, ne čudi da ljudi posežu za vitaminom C. Ali uvek treba paziti na količinu jer se i vitaminom C možete predozirati, što izaziva određene nuspojave.

Standardna preporučena doza dodatka prehrani vitamina C za odraslu osobu je 65 do 90 miligrama dnevno, s gornjom granicom od oko 2000 miligrama dnevno.

I dok uzimanje više od toga verovatno neće biti štetno za vas, uzimanje puno većih doza dodatka može izazvati neke neugodne nuspojave, posebno za probavu, uključujući proliv, mučninu, povraćanje, žgaravicu i grčeve u stomaku, tvrdi Klinika Mayo. Takođe može uzrokovati glavobolju ili probleme sa spavanjem.

Celovita i uravnotežena prehrana osigurava dovoljno vitamina C, ali svi koji ne paze na to kako se hrane svakako bi trebali posegnuti za dodacima prehrani, ako vaš doktor smatra da za to ima potrebe.