Koliko biste trebali pričekati sa vežbanjem nakon jela?

289

Svaki ljubitelj fitnessa se barem jednom zapitao: Koliko dugo trebate čekati na trening nakon jela? To je važno pitanje. Ako prebrzo nakon obroka počnete vežbati, rizikujete osjećaj nadutosti, grčeve i mučninu. Ali ako čekate predugo, nećete imati energije potrebne za postizanje ciljeva vežbanja. Pa koje je onda idealno vreme?

izvor: freepick.com

Odgovor na to pitanje dala je Laura Harrell Raffals, profesorica medicine na klinici Mayo, i glasnogovornica Akademije za prehranu i dijetetiku Yasi Ansari.

Prema njoj, opšte je pravilo da biste trebali pričekati s vežbanjem tri do četiri sata nakon obroka i jedan do dva sata nakon što pojedete međuobrok. Lagano vežbanje nakon jela – poput hodanja – u redu je, ali za intenzivnije vežbanje vašem telu treba vremena za probavu.

Dajući telu vreme potrebno da svari hranu pre vežbanja, omogućićete mu da stvarno koristi gorivo iz tog obroka za odrađivanje vašeg treninga, objašnjava Raffals. Takođe ćete dati želucu vreme da isprazni svoj sadržaj i smanjiti šanse za pojavu mučnine, refluksa i drugih neugodnih probavnih problema tokom treninga.

Sve u svemu, svi hranu različito podnosimo i probavljamo, tako da nema jedinstvenih smernica koliko dugo trebate čekati nakon jela kako biste započeli s treningom. Činjnice poput dužine i intenziteta vašeg treninga, kao i vrsta i količina hrane koju jedete, takođe igraju ulogu.

Budite posebno oprezni oko vremena i vrste hrane pre treninga visokog intenziteta, dodaje Ansari. Na primer, pre trčanja ili HIIT-a vaš želudac će možda trebati jednostavniju hranu i više vremena za probavu u poređenju s onim što može podneti pre nežnijih aktivnosti, poput šetnje ili joge, piše Glamour.

Izvor: index.hr