Evo šta se događa vašem telu kad ne vežbate dovoljno

218

Neke ljude priroda je nagradila metabolizmom zbog kojeg mogu jesti šta i kada žele, a da to ne ostavi nikakav trag na njihovoj liniji. Ne čudi nas da je tim srećnicima primamljivo odreći se vežbanja u korist gledanja televizije.

izvor: freepick.com

Čak i lični treneri priznaju da je puno njihovih klijenata u početku uvereno da im treninzi nisu potrebni jer su mršavi. Ipak, oni čine puno više osim samog sagorevanja kalorija da bismo smršali. Zapravo, nedovoljno kretanja može imati veliki uticaj na ono što se događa u telu, kao i na buduće zdravlje.

Šta se zapravo događa kad ne vežbate dovoljno?

Žudite za nezdravom hranom

Mnogi ljudi koji vežbaju se i zdravo hrane. Iako se čini da je to posledica svesnog izbora da budu zdraviji, ispostavlja se da aktivniji ljudi zapravo žude za zdravom hranom koja im daje energiju i ne seda teško na želudac.

Kad neko ne vežba, ne treba puno truda ulagati u prehranu. Telo prestaje žudeti za hranjivim namirnicama jer mu nije potrebna dodatna energija. Umesto toga, hranjivo siromašna, ali ukusna hrana, poput čipsa i keksa, postaje primamljiva.

Ne spavate dobro 

Prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti, svaki treći Amerikanac ne spava dobro. Ako imate problema sa spavanjem i neprestano se okrećete s jedne na drugu stranu, možda ne vežbate redovno ili dovoljno.

Dokazano je da redovna vežba povećava ukupno vreme spavanja i pomaže ljudima da tokom dana budu odmorni. Redovno vežbanje koristi čak i onima koji pate od nesanice.

Lako se umarate

Ako ne vežbate dovoljno, verovatno će vas umarati penjanje uz stepenice ili nošenje teških vrećica. Redovno vežbanje rezultira poboljšanim zdravljem kardiovaskularnog sistema (srca i krvnih žila) i pluća. To znači da će vaše telo imati veću  efikasnost za unos i apsorpciju kiseonika, čak i kada je umorno.

Vaš metabolizam usporava

Metabolizam prirodno usporava kako starimo. Jedan od izvrsnih načina da ublažite tu promenu je vežba.

Istraživanje je pokazalo da vežbanje pomaže u povećanju brzine metabolizma u mirovanju (RMR) osobe, što je brzina kojom vaš metabolizam funkcionira kada ne vežbate ili niste na neki drugi način aktivni. Iako na RMR utiču i drugi faktori, uključujući telesnu težinu i mišićnu masu osobe, porast RMR-a od redovnog vežbanja je od neverovatnog značaja.

Skloniji ste povredama

Što više koristite svoje telo, to je naviknutije na kretanje i sporije se umara. Jedna od posledica nedovoljne fizičke spremnosti je veća sklonost povredama. Možda se čak i ne povredite, ali počinjete osećati bol u leđima ili ukočenost kad se probudite? Sve je to znak da biste se trebali više kretati.

Izvor: index.hr