Ove namirnice se smatraju zdravim ali ukoliko želite da smršate, morate da ih izbegavate

571

Da bismo skinuli suvišne kilograme moramo se zdravo hraniti i vežbati. To znaju već i ptice na grani, ali uravnotežena ishrana često uključuje namirnice koje se smatraju zdravima, ali koje vas zapravo usporavaju u dolasku do željenog cilja.

Izvor: pixabay.com

Dijetetičarka Susie Burrell kaže da mnogi ljudi preteruju s hranom koja je niskokalorična i ne sadrži masti.

“Nažalost, takve stvari često imaju previše šećera, što znači da vas sabotiraju”, napisala je na svom blogu.

Ona savetuje da se klonite namirnica u nastavku.

1. Smoothie

Smoothie je zdrav napitak, ali količina šećera u samo jednom smoothieju može dovesti do prekoračenja preporučenog dnevnog unosa.

Odrasli ne bi smeli konzumirati više od 30 grama šećera dnevno, a deca više od 24. Jedan smoothie može sadržavati između 60 i 80 grama šećera.

“Iako su pojedinačni sastojci koji se koriste za pripremu tipičnog smoothieja mleko, jogurt, voće, med, orašasti plodovi i semenke opšte gledano zdrava hrana, bogata hranjivim materijama, kada se uklope u masivno piće daleko su od zdravog, uravnoteženog izbora.”

Susie je rekla da se, ako vam je cilj smršati, držite manjih smoothieja sa samo tri do četiri sastojka.

2. Smeđa riža

Ugljeni hidrati su važan deo svake prehrane te trebaju sačinjavati trećinu vaših obroka. Smeđa riža je bolja od bele, ali nije namirnica s kojom treba preterivati.

“Jedna šoljica kuvane smeđe riže sadrži 40 grama ugljenih hidrata, isto koliko i tri do četiri kriške hleba”, ističe Burrell te sugeriše da je pola šoljice kuvane riže dovoljno za jednu osobu, kao i da obroke koji se sastoje od riže obogatite dodatnim povrćem.

3. Umaci i namazi

Umaci i namazi, čak i oni koji se reklamiraju kao zdravi, često sadrže puno masnoća i vrlo su primamljivi.

Dijetetičarka kaže da pola šoljice namaza od humusa sadrži oko 200 kalorija, a tu nisu ubrojane kalorije iz čipsa ili krekera koji ćete konzumirati uz njega.

Koristite samo kašičicu do dve umaka ili namaza po porciji.

4. Sušeno voće

Suvo voće može se naći u žitaricama i proteinskim pločicama, ali je puno kalorija i koncentrovanog šećera. Zato Burrell savetuje da se radije odlučite za svež komad voća.

5. Krekeri i niskokalorični čips

Krekeri kao i čips od sočiva su postali popularna alternativa standardnoj vrećici čipsa od krompira. Međutim, samo zato što je reč o niskokaloričnim varijantama, ne znači da su zdrave.

“Takvih grickalica se lako prejesti, ali ako već žudite za takvim stvarima, bolje je odabrati kokice. Grickalice rezervišite za zabavne i posebne, a ne svakodnevne trenutke”, zaključila je.

 

 

 

Izvor: RTV