Pet navika kojima nesvesno povećavate nivo stresa

619

Niste sami ako se osećate kao da ste pod stresom od početka pandemije covida-19. Međutim, dok i dalje praktikujete socijalno distanciranje i možda radite od kuće, važno je naučiti kako najbolje upravljati nivoom stresa kako biste sačuvali svoje mentalno zdravlje i imunološki sistem u vrhunskoj formi.

izvor: pixabay.com

Iako ne možete uvek kontrolisati šta se događa, u svakodnevnu rutinu možete uneti male promene koje bi mogle značajno smanjiti nivo stresa.

1. Konzumirate previše kofeina

Ispijanje kafe ima mnogo zdravstvenih pogodnosti, ali valja znati da biste vrlo lako mogli preterati s konzumacijom kafe. Zapravo, konzumacija velike količine kofeina može povisiti nivo kortizola, što onda može pojačati učinke stresa na vaše telo. Jedno istraživanje iz 2013. sugeriše da bi svakodnevna preterana konzumacija kofeina mogla dovesti do debljanja ili promene raspoloženja – ili čak do ozbiljnijih hroničnih stanja, poput kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.

2. Praktikujete prestrogu dijetu

Osećate li se kao da ste pod stresom dok sledite restriktivnu dijetu? Šanse su da su vam nivoi kortizola više od normalnih. Jedno istraživanje iz 2010. otkrilo je da ograničavanje kalorija povećava ukupan nivo kortizola, sugerišućii da bi određena prehrana mogla štetiti psihološkoj dobrobiti. Tako, recimo, isprekidan post može uzrokovati pad nivoa šećera u krvi, što će dovesti do toga da postanete razdražljivi ili pod stresom.

3. Ne konzumirate dovoljno namirnica koje su zdrave za vaša creva

Jeste li znali da 95% snabdevanja vašeg tela serotoninom, hormonom koji utiče na dobro raspoloženje, leži u crevnim bakterijama? Međutim, ako svoja creva hranite samo prerađenom hranom (bogatom šećerom i zasićenim masnoćama), to može negativno uticati na zdrave crevne bakterije i u povisiti nivo stresa.

Da biste to izbegli, pazite da jedete hranu bogatu probioticima, uključujući jogurt, kefir i kiseli kupus. Uz to, konzumiranje više hrane s omega-3 masnim kiselinama i vitaminom C takođe može pomoći u održavanju nivoa kortizola.

4. Ne krećete se dovoljno

Redovna telesna aktivnost ne samo da pomaže u podršci vašem imunološkom sistemu već vam pomaže u upravljanju stresom i regulaciji nivoa kortizola. Zato je 30 minuta umerenog vežbanja tri do četiri puta nedeljno minimum koji vam je potreban za sprečavanje različitih zdravstvenih problema.

5. Ne spavate dovoljno

Nedostatak dovoljno kvalitetnog sna može biti izuzetno štetan za celokupno zdravlje. Prema CDC-u, neadekvatan san može dovesti do brojnih zdravstvenih problema, uključujući depresiju, bolesti srca i dijabetes tipa 2. Takođe može ometati imunološku funkciju, uzrokovati debljanje i pridoneti većem nivou stresa, piše Eat This, Not That.

 

Izvor: index.hr