Šest stvari koje ne treba raditi pre treninga

218

Navike koje redovno praktikujete pre vežbanja mogu dovesti do prilično loših ili čak neverovatnih rezultata. Odnosno, vi ste jedina osoba koja može uticati na svoj uspeh. U svakom slučaju, ako se pre vežbanja pridržavate ispravne rutine, vaše telo će funkcionisati na višem nivou i ostvarivaćete bolje rezultate.

izvor: freepick.com

Ovo su najčešće greške koje ljudi prave pre treninga:

1. Vežbate na prazan želudac

Teorija kaže da će se vaše telo hraniti masnoćama i ugljenim hidratima koje koristi kao energiju, što vam na kraju može pomoći i kod značajnog gubitka kilograma.

Međutim, ako nekoliko sati pre vežbanja niste ništa pojeli, vaše bi telo moglo početi koristiti proteine ​​kao gorivo. To znači da će vaše telo imati manje proteina za popravak i izgradnju mišića.

2. Pijete puno vode tokom vežbanja

Važno je biti dobro hidriran, ali izbegavajte piti previše vode tokom vežbanja jer ako to učinite vaša će krv pokušati da uravnoteži nivo soli. Mogli biste osetiti simptome poput vrtoglavice, boli, pa čak i povraćanja.

3. Dugo dremate

U redu je kratko odspavati pre vežbanja, ali nikako ne biste trebali spavati duže od 30 minuta. Naime, zbog predugog spavanja biste se mogli osećati letargično.

4. Ne razmišljate o odevanju

Čak i ako vežbate tokom najhladnijeg dana u godini, ne biste trebali stavljati previše slojeva odeće na sebe. Možete se pregrejati, a i puno ćete se znojiti. Suprotno tome, tokom vrućih dana birajte tkanine koje će omogućiti vašoj koži da diše. Odaberite odeću koja će biti udobna, rashlađivati vašu kožu i koja će vam omogućiti slobodno kretanje. Takođe, birajte pamučnu odeću jer će ona najbolje upijati znoj.

5. Preskačete zagrevanje

Ako vaše telo nije zagrejano i istegnuto pre napornog vežbanja, to može dovesti do oštećenja mišića.

6. Pijete kafu

Kofein bi vam mogao pomoći u osiguravanju dodatne energije koja će vam pomoći da više vežbate, a može čak i podstaći motivaciju i fokus, ali ne zadugo. Konzumacija previše kofeina može dovesti do kontrakcija u debelom crevu zbog čega biste usred vežbanja mogli završiti na WC-u.

Ali to je samo deo nuspojava jer biste mogli osetiti i nemir, nesanicu, ubrzani i/ili abnormalni rad srca i povišeni krvni pritisak, piše BrightSide.

 

Izvor: index.hr