Ovo su četiri znaka koja otkrivaju da jedete previše soli

441

So ima lošu reputaciju, ali natrijum je krajnje važan mineral u telu. Međutim konzumacija previše natrijuma takođe može naštetiti vašem zdravlju.

izvor: index.hr

Ovo su znakovi koji otkrivaju da konzumirate previše soli:

1. Stalno ste žedni

Kad koncentracija soli u krvi počne rasti (zahvaljujući povećanju topivih materija poput natrijuma), mozak i bubrezi počinju raditi na uspostavljanju ravnoteže.

Na primer, može se aktivirati antidiuretski hormon tako da telo zadržava tečnost koja pomaže u razređivanju natrijuma. Prema istraživanju Current Biology iz 2016., neuronski signali mogu se aktivirati i za aktiviranje osećaja žeđi. Možda ćete početi osećati fizičke simptome kao što su suva usta i suva koža, kaže za Livestrong Tracy Lockwood Beckerman, dijetetičarka i autorka knjige The Better Period Food Solution. Tako vam telo govori da morate unositi tečnost kako biste rehidrirali stanice.

2. Osećate se naduto

“Što više natrijuma unesete, više vode ćete zadržavati”, kaže Kate Patton, u Centru za ljudsku ishranu klinike Cleveland.

Iako se čini suludim piti više vode kad se osećate naduto, to zapravo može poništiti učinke prevelike konzumacije soli. Konzumacijom odgovarajuće tečnosti sve se, uključujući i višak natrijuma, može isprati iz sistema.

“Da biste se borili protiv osećaja nadutosti, pijte puno vode, prošetajte nakon obroka ili popijte čaj s limunom”, preporučuje Beckerman.

3. Domaća hrana ima blag i bljutav okus

Natrijum koji se nalazi u prerađenoj i upakovanoj hrani čini većinu naše potrošnje natrijuma.

Zapravo je utvrđeno da ljudi koji su jeli veće količine prerađene hrane imaju znatno veću verojatnoću visokog krvnog pritiska, prema velikom istraživanju iz 2016. koje je objavljeno u American Journal of Hypertension.

“Celovite namirnice poput voća, povrća, celovitih žitarica i sirovih orašastih plodova i semenki prirodno imaju malo natrijuma”, kaže Patton.

Ipak, onima koji su naviknuli da jedu prerađenu hranu takve namirnice bi mogle imati bljutav i (pre)blag ukus jer su njihovi ukusni pupoljci naviknuti na veće količine soli.

4. Vaš krvni pritisak raste

So nije jedina stvar koja može uticati na krvni pritisak, prema Harvard Health Publishingu. Na krvni pritisak takođe utiču genetika, stres, težina, unos alkohola i nivo telesne aktivnosti. Ali dugotrajna konzumacija hrane s visokim nivoom natrijuma može igrati veliku ulogu.

Idealan unos soli podrazumeva oko 1500 miligrama natrijuma dnevno, posebno za one koji imaju visok krvni pritisak, navodi AHA.

 

Izvor: index.hr