Šest stvari koje možete uraditi kako biste ujutro imali više energije

273

Moguće je, čak i usred pandemije, stvoriti jutarnje navike zbog kojih ćete se osećati energično i spremno da prihvatite svakodnevne izazove.

Izvor: pixabay.com

Ako se dovoljno odmarate, a i dalje osećate pomalo tromo, evo šest jednostavnih koraka koji vam mogu pomoći da povećate nivo jutarnje energije:

1. Udahnite 10 puta

Stres ima mnogo učinaka na telo, od kojih je jedan smanjena energija. Stoga stručnjaci preporučuju dan započeti laganom intervencijom. Odnosno, s nekoliko dubokih udaha. Tako i Gregory Katz, kardiolog iz Nuvance Healtha u Connecticutu, svima preporučuje “kratko razdoblje fokusiranog dubokog disanja”.

2. Hidrirajte se

Pijenje vode, čak i ako niste žedni, može vam povećati nivo energije. Zato mnogi nutricionisti preporučuju ispijanje čaše vode ujutro.

3. Pokrenite se

Vežbanje ima brojne prednosti za sticanje energije, od povećanja razine endorfina (zbog čega se možete osećati opušteno i uzbuđeno) do poboljšanja koncentracije. Istraživanje takođe sugeriše da ljudi koji vežbaju ujutro imaju tendenciju biti aktivniji tokom dana. Čak i kratka jutarnja šetnja može biti od pomoći.

4. Doručkujte

Iako je isprekidan post i dalje u trendu, ako želite povećati nivo energije, “osluškujte svoje telo i njegov prirodni porast i pad šećera u krvi”, kaže Michele Smallidge, direktorica B.S. Exercise Science Programa na Univerzitetu New Haven u Connecticutu. Preporučila je doručak koji sadrži “više belančevina i zdravih masti”, što može pomoći u održavanju nivoa energije tokom jutra.

Ljudi su gladni svaka tri do četiri sata. Da biste održali nivo energije, važno je da svom telu date dovoljno goriva – pa ako ste ranoranilac, ujutro ćete možda jesti nekoliko puta, a ne samo jednom.

5. Pripazite na unos šećera

Šećer ni na koji način nije neprijatelj, ali može uticati na vaš nivo energije. Stručnjaci ne veruju da bi cilj nužno trebao biti potpuno izbegavanje šećera. Umesto toga, razmotrite načine na koje ujutro možete smanjiti konzumaciju dodatnih šećera.

6. Zanemarite svoj telefon

Kad ujutro prvo posegnete za telefonom, zapravo dopuštate nekome – ili nečemu drugome – da diktira prve misli i osećaje koje imate. Društvene mreže ili proveravanje najnovijih vesti ponekad mogu izazvati negativne emocije, pa čak i pad energije.

“Mirni početak jutra – daleko od surfovanja po društvenim mrežama ili odgovaranja na poslovne e-mailove – može vašem umu pružiti priliku da se usresredi”, kaže Katz.

Izvor: index.hr