OBILAZNICA: Početak radova na jesen

2299

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je ove nedelje da ozbiljno rade na projektu puta koji spaja Sombor i Kikindu, odnosno Bački Breg i Nakovo, tačnije Sombor, Kulu, Vrbas, Bečej, Novi Bečej, Srbobran, Kikindu.

Tako je plan izgradnje puta koji bi trebalo da poveže krajnji severozapad sa istokom AP Vojvodine, odnosno granične prelaze sa Mađarskom (Bački Breg) i sa Rumunijom (Nakovo) sve bliži realizaciji.

Ozbiljno radimo na prostornom planiranju, te projektovanju puta koji će imati 175km i izgledaće kao osmeh Vojvodine (smajli) – rekao je Momirović.

On dodaje da mnogi nisu mogli ni da sanjaju o putevima kao danas, te navodi primer Beograd-Zrenjanin, Zrenjanin-Novi Sad, na kom će radovi početi do kraja godine. Momirović naglašava da putevi u Vojvodini zaslužuju više, naročito deo oko Sombora i Kikinde, uz sve koridore koji su strateški pravci.

Tim povodom Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da se “osmeh Vojvodine” proteže od Sombora do Kikinde i ulazi u Južnobački okrug, te prolazi kroz Bečej, Banat i spaja dva dela Vojvodine, kroz koje se sada teško putuje.

Lakše je sada stići do Niša ili Leskovca nego do Kikinde, a sa ovakvim saobraćajnicama spajate dva bitna grada u ovom delu države na severu Srbije sa saobraćajnicama spojenim na E-75 koje tako dobijaju svoju konekciju –  rekao je Vučević.

Koliko će “smajli” značiti srbobranskoj opštini, navodi predsednik Srbobrana Radivoj Debeljački, koji kaže da će ovaj put imati veliki značaj za celu opštinu, jer će biti napravljena obilaznica oko naselja.

-To će praktično značiti da će kompletan prolazni, te teretni saobraćaj koji je prolazio kroz širi centar biti izmešten od škola, vrtića, te se ovom brzom saobraćajnicom to anulira. Obilaznica oko Srbobrana je takođe važna za našu opštinu, jer ćemo imati mnogo bolju vezu sa okolnim gradovima i opštinama, a imamo i određen broj ljudi koji putuju na posao, te će saobraćajnica i njima olakšati svakodnevicu i iz tog razloga je značajna za naše građane, smatra Debeljački. – Brže ćemo stizati i do granica, s obzirom na to da put spaja rumunsku i mađarsku stranu, a blizu je i granica sa Hrvatskom.

On kaže da su predstavnici lokalnih samouprava kroz koje će prolaziti brza saobraćajnica održali sastanak sa ministrom Momirovićem u Somboru, o čemu je “Dnevnik” pisao i još jedan zvaničan sastanak sa projektantima angažovane firme “MXM Projekt” doo Novi Sad na kom su predložene dve pute koje bi prolazile kroz srbobransku opštinu.

Pošto ne želimo da remetimo rad ozbiljnih privrednika i poljoprivrednika, kombinara i zadruga, imali smo sugestije za dve dobijene rute i trenutno dogovaramo konačnu rutu koja će prolaziti u delu koji mi Srbobranci zovemo “kod Mlake” i treba da se izdefiniše u tom pravcu kuda će proći brza saobraćajnica – kaže Debeljački.

Krivina koja je trenutno ucrtana ne odgovara uslovima brze saobraćajnice, te4 se moraju naći alternativni pravci buduće rute i u tom delu postoje dve opcije, a gledamo da obezbedimo pristupp poljoprivrednicima njihovim njivama i dobijemo tačno izdefinisano gde će se nalaziti nadvožnjaci, atarski putevi, jer je to za nas jako važno, jednako kao privredne delatnosti i aktivnosti koje će sigurno biti poboljšane ovim putem.

Rok za radove dve i po godine

Ova brza saobraćajnica, koja bi trebala konačno da prestonicu zapadne Bačke izvuče iz svojevrsnog saobraćajnog “slepog creva” u kojem se nalazi poslednjih decenija, prostiraće se od graničnih prelaza Bačkog Brega  do Nakova i povezaće dve države sa kojima se Srbija graniči, Mađarsku na severozapadu i Rumuniju na istoku. Za izgradnju saobraćajnice država je izdvojila 100 miliona evra, početak radova se očekuje u septembru 2021. a planirano je da se sa izgradnjom završi u roku od dve i po godine. Brza saobraćajnica bi trebala da bude dugačka 175km, a vrednost radova iznosiće 835 miliona evra.

Predsednik opštine Vrbas, Predrag Rojević kaže da je brza saobraćajnica Kikinda-Sombor od velikog značaja i za Vrbašane, jer osim toga što spaja dva okruga Južnobački i Zapadnobački, ali stvara i bolji privredni ambijent što će privući i nove investitore u Vrbas.

-To nam je izuzetno važno, jer Vrbas želimo da vratimo na mapu starog privrednog giganta kao što je  nekad bio i sigurno da Vrbasu nije mesto na marginama – ističe Rojević.

I Vrbas, kao i Srbobran, još uvek u opticaju ima dve trase kuda će prolaziti put, kako se ne bi remetilo dosadašnje funkcionisanje ili bilo manje rušenja odnosno nanošenja štete tokom same izgradnje.

-Brza saobraćajnica će razviti i bolje uslove za industrijsku zonu i od velikog je značaja za Vrbas zbog pravljenja boljeg ambijenta za dovođenje stranih investitora što nam je prioritet i o čemu će biti više reči u narednom periodu – napominje Rojević.

Predsednik opštine Kula Damjan Miljanić i njegovi saradnici sastali su se sredinom februara sa timom projektanata firme MXM-Projekt doo Novi sad. Utvrđeno je da će Kula dobiti dva uključenja na trasu, kod industrijske zone i na Liparskom putu, kako bi se teretni saobraćaj preusmerio iz centra Kule, dok će Crvenka i Sivac imati po jedno uključenje. Potvrđeno je da će radovi na izgradnji brze saobraćajnice početi krajem godine.

Izvor: Dnevnik (Maša Stakić)