Ovo su četiri vrste voća koje trebate jesti ako želite izbeći debljanje

240

Znate da je konzumacija više voća i povrća ključ dobrog zdravlja, ali pravilan odabir ovih zdravih namirnica vam može pomoć i u održavanju vaše telesne težine. Evo koje voće biste trebali jesti ako želite izbeći nakupljanje kilograma:

Izvor: Pexels

Borovnice

U BMJ studiji na više od 100.000 muškaraca i žena istraživači su otkrili da podrazredi snažnih antioksidansa nazvanih flavonoidi koji se nalaze u odabranom voću i povrću mogu sprečiti debljanje. Plodovi s najvećim učinkom na održavanje telesne težine bili su prepuni flavonoida zvanih antocijani, a borovnica je na vrhu ove liste.

Otprilike jedna četvrtina šoljice borovnica sadrži 10 miligrama antocijanina, a svako povećanje od 10 mg povezano je s manjim debljanjem tokom četiri godine, pokazalo je istraživanje BMJ. Još uvek nije potpuno jasno kako flavonoidi zaustavljaju debljanje, ali jedenje hrane bogate flavonoidima može nam omogućiti da se osećamo siti i izbegnemo drugu manje zdravu hranu koja može dovesti do debljanja.

„Ljubiteljica sam borovnica iz mnogih razloga“, kaže dr. Keri Peterson, internista u bolnici Lenox Hill u New Yorku: „One su među najzdravijim voćem.“

Jabuke

Jabuke su bogate flavonoidnim polimerima, a takođe su prepune vlakana, što ih čini jednim od najboljih voća za mršavljenje. Jedna jabuka srednje veličine smatra se jednom porcijom. Jedite ih s kožom (tj. neoguljene) kako biste dobili više vlakana, antioksidansa i postigli bolju kontrolu šećera u krvi, kaže dr. sc. Sharad Paul, autor knjige Genetics of Health: Understand Your Genes for Better Health.

Kruške

Kruške takođe mogu sprečiti debljanje, prema gore spomenutoj studiji, a za to su uveliko zaslužni flavonoidni polimeri: Svakih dodatnih 138 mg flavonoidnih polimera rezultiralo je manjim debljanjem tokom četverogodišnjeg razdoblja ispitivanja, prenosi The Healthy.

„Voće bogato flavonoidnim antioksidantima i bogato vlaknima izvrstan je izbor“, kaže dr. Peterson.

Jagode

Jagode pomažu u održavanju težine iz istog razloga kao i borovnice: bogate su antocijaninima. Uključite jednu šoljicu jagoda dnevno u svoju ishranu, savetuje Peterson.

„Mnoge zabrinjava činjenica da konzumacija slatkog voća može uzrokovati debljanje zbog sadržaja fruktoze, međutim, određeno voće poput zelenih jabuka, krušaka i bobičastog voća poput malina, jagoda i borovnica je među najboljim voćem za jesti kao deo plana ishrane koja će vam pomoći u kontrolisanju težine. To je zbog visokog sadržaja flavonoida“, objašnjava Peterson.

 

Izvor: index.hr