Leto je počelo: Koliko je značajna voda za naše telo

81

Možemo nedeljama živeti bez hrane, ali bez vode tek nekoliko dana. Organizam ne zadržava višak vode i zato je važno svakodnevno potrebno unositi odgovarajuću količinu, kako bismo zadržali dobro zdravlje.

izvor: pixabay.com

Deo vode, telo dobija iz namirnica a drugi deo je potrebno uneti u tečnoj formi. Ne zaboravite da napici kao što je kafa sadrže kofein, a on dehidrira telo. Voćni sokovi hidriraju ali imaju i veći broj kalorija pa je potrebno i o tome voditi računa. Zato je najidealnije piti samo vodu.

Na šta još voda utiče?

Voda učestvuje u građi ćelija, utiče na regulisanje temperature, detoksikuje organizam (kroz urin i feces), ima ulogu u varenju, nephodna je komponenta mnogih biohemijskih reakcija, podmazuje zglobove, daje elastičnost i vlažnost koži. Voda čuva vaše bubrege, diže nivo energije i ubrzava metabolizam. Starenjem se metabolizam usporava pa je potrebno unositi još više vode/tečnosti.

Hidratacija

Onog trenutka kada osetimo žeđ, organizam je već dehidrirao. Kao posledica svakodnevne dehidratacije, javljaju se različite posledice koje možemo primetiti, pa to između ostalog može biti suva kosa, koža, lomljivi nokti, celulit, perut, suve i ispucale usne.

Značaj vode za naše zdravlje i opšte stanje organizma, zaista je nemerljiv. Zato bi odrasla osoba trebala da pije između dva i tri litra tečnosti svaki dan.

Izvor: esensa.rs