6 lekcija koje možete izvući iz marketinga

33

Da li ste znali da je marketing u današnje vreme postao jedna sasvim zasebna nauka? Pod marketingom se više ne podrazumeva samo reklamiranje, već čitav niz elemenata koji će vas dovesti do poslovnog uspeha i postizanja zadatog cilja.

Otuda u velikim kompanijama posebni sektori koji se bave marketingom i čitav niz marketinških stručnjaka zaduženih za zasebne aspekte svake kampanje i prodaje nekog proizvoda.

Biti konkurentan na tržištu više ne znači imati samo kvalitetan proizvod već i odličnu marketinšku strategiju. Pored toga što doprinosi poslovnom uspehu, iz marketinga se mogu izvući i razne poučne lekcije koje se mogu primeniti u svakodnevnom životu. Evo šta smo istakli kao najznačajnije.

#1 Imati plan i cilj

Bez obzira da li se radi o poslovnom planu ili privatnom životu, imati plan i jasno definisan cilj početna je tačka od koje treba kretati. Zašto? Ako ne znate gde idete i čemu težite, kako ćete znati kojim putem uopšte da krenete?

Ako recimo krećete na godišnji odmor morate imati barem neki cilj, neku destinaciju, bilo kakvo odredište da bi znali da li da se usmerite na sever ili na jug, zar ne? Isto se može primeniti i na druge oblasti života.

Za bilo koji uspeh važno je znati čemu težimo. Idealna situacija bi bila da nas ka tom uspehu vodi precizno definisan cilj i jasno razrađen plan. U privatnom životu, to i nije moguće uvek izvesti, ali kad gradimo karijeru ovo je od ključne važnosti.

Ako želite da do kraja godine zaradite određenu sumu novca koja vam je cilj, morate imati plan na koji način ćete to postići. Uostalom, na tom putu ka cilju uvek imate u vidu da li se držite plana ili lutate i odstupate, pa ste samim tim sve dalji i dalji od svog cilja.

Ovo je vrlo važna lekcija i svakako prvi korak u poslovanju i ostvarenju cilja.

#2 Značaj internet oglašavanja

Čime se bavi marketing? Ranije je dobar marketing podrazumevao osmisliti dobru reklamu za TV, radio ili novine a u današnje vreme su zahtevi mnogo veći i treba doskočiti ciljanoj populaciji.

Zbog toga reklamiranje putem interneta sve više dobija na značaju. Ono ne mora uvek biti skupo plaćeno. Nekad može biti i besplatno, ako je zanimljivo i originalno. Ovo je odličan i skoro nezaobilazan način da se dopre do kupaca i potencijalnih klijenata. Bilo da svoj proizvod reklamirate putem sajta ili neke društvene mreže, ovaj način oglašavanja mora biti sastavni deo vaše marketing strategije.

#3 Ciljana grupa

Nauka o marketingu ima jako puno poučnih i korisnih lekcija koje vam mogu pomoći i poboljšati uspeh u poslovanju. Jedna lekcija bi mogla biti i ova koja govori o važnosti da se jasno definiše ciljna grupa kojoj se obraćate.

Bez obzira koji proizvod reklamirate i prodajete, ne možete se u isto vreme obraćati čitavoj populaciji, jer tako ne možete ostvariti velike prihode. Ciljajte, vodite računa kome se obraćate i na koji način. Neka vaša poruka bude prilagođena određenoj grupi. Premda se ova lekcija najviše odnosi na poslovni aspekt, moguće je primeniti je i u privatnom životu. Kada želite da postignete neki cilj – morate znati kome se obraćate.

#4 Dobro formulisana poruka često je presudna

Da li znate zašto najčešće dolazi do nesporazuma, nerazumevanja pa čak i konflikata među ljudima? Zbog grešaka u komunikaciji. Ima ih raznih, a jedna se svakako tiče pogrešno ili neprecizno formulisanih poruka koje se šalju sagovorniku sa druge strane.

Ovu lekciju iz marketinga uvek imajte na umu kada nekome saopštavate nešto veoma važno. U tim situacijama poruka mora biti jasna, precizna i razumljiva drugoj strani koja učestvuje u komunikaciji. Takođe, imajte na umu da je za uspeh važno da pored verbalne savladate i tajne neverbalne komunikacije.

#5 Ciljajte na emocije, ali ne zaboravite moral

Kako da “dotaknete” ili zaintrigirate ljude da nešto urade ili kupe? Šta je to što ih navodi da delaju? Najčešća i najjača pokretačka snaga sigurno su emocije. Ako bolje razmislite skoro sve u životu radimo iz neke emocije. Bilo da je to emocija ljubavi, mržnje, straha, sve one nas pokreću na akciju.

Tako funkcionišu i strategije brendiranja i marketinga. Da bi se nešto prodalo, promovisalo i navelo ljude na kupovinu mora se pobuditi neka emocija. Neretko se u reklamama prikazuje porodična idila uz neki proizvod pa pomislite kako ćete se i vi okupiti sa svojom porodicom i popiti baš to piće. Zar ne? Možda to niste pomislili na svesnom nivou, podsvest radi svoje i već prilikom sledećeg odlaska u prodavnicu nesvesno kupujete baš taj proizvod.

Neverovatno je koliko to pobuđivanje emocija daje rezultata u prometu. Ne odnosi se to samo na posao. Ovu lekciju možete uspešno primeniti i u privatnom životu. Kada nešto želite da postignete i nekoga naterate na akciju, potrebno je probuditi određenu emociju koja će biti pokretač.

Iako je ovo sve pomalo manipulativno, probajte da sačuvate moral i da se držite određenih granica. Dobri “psiholozi” često zloupotrebljavaju ovaj talenat, ali to se ne savetuje. Igranje sa tuđim emocijama može biti potencijalno opasno i neetično.

 

#6 Izađite iz zone komfora

Ušuškani ste na jednom mestu i dobro vam je, sigurni ste, nema rizika? Super, ali nema ni pomaka, ni većeg uspeha, pa ni profita. Marketing između ostalog šalje i ovu veoma korisnu lekciju koja kaže da