Najinteresantniji simboli, amblemi i logotipi država i kompanija

65

Mnogo pre nego što su postale simbol država, zastave su služile u druge svrhe - kao vojno obeležje u bitkama i ratovima, simbol kraljevskih porodica, religijsko obeležje, ali i kao ukras.

Iako mogu da imaju različitu simboliku, sve zastave se doživljavaju kao posebni objekti koji ističu ponos i za koje se traži poštovanje. Ovo se odnosi kako na zastave kao državno znamenje, tako i na kompanijske zastave.

Kompanijske zastave označavaju da se na mestu na kom se vijore nalazi predstavništvo neke firme, ali pre svega su tu iz marketinških razloga. Velike kompanije puno ulažu u marketing i brendiranje a zastave predstavljaju efikasan i praktičan marketinški materijal koji ne zahteva velika ulaganja. Zato su veoma popularne među marketarima. Ako i vi možda imate firmu koju želite da promovišete ili brendirate pomoću zastava, danas lako možete naručiti reklamne zastave za vašu kampanju i putem interneta.

Na zastavama se često nalaze grbovi, amblemi i logotipi. Neke od najinteresantnijih pomenućemo u ovom tekstu.

Najinteresantniji simboli na zastavama država

Svaka zemlja ima zastavu koja simbolizuje vrednosti naroda koji u njoj žive. Neke sadrže detalje poput verskih simbola ili onih koji pokazuju kako su i kada države stekle nezavisnost. Na nekima se pokazuju prirodne znamenitosti. Međutim, grbovi i amblemi na pojedinim zastavama su posebno interesantni.

#1 Zastava Kine: šta predstavljaju petokrake?

Zastava Kine je potpuno crvena sa jednom velikom žutom petokrakom i četiri manje koje je okružuju. Verovatno već znate da crvena boja označava komunističku revoluciju. Međutim, ono što možda niste znali je da Kina, bar na svojoj zastavi, priznaje buržoaziju.

Velika žuta petokraka predstavlja rukovodstvo Komunističke partije, a četiri manje zvezdice simbolišu četiri različite klase u društvu. Radničku klasu, seljake, gradsku sitnu buržoaziju i nacionalnu buržoaziju ili kapitaliste.

#2 Čuli ste za zemlju izlazećeg sunca, a da li znate da jedna državna zastava simbolizuje zalaska sunca?

Zastava Grenlanda je jedina skandinavska zastava koja na sebi nema krst. Njene boje su u stvari iste kao na zastavi Danske, pošto je Grenland autonomna oblast u okviru ove kraljevine.

Zastava se sastoji od po jedne bele i crvene pruge i kruga malo pomerenog od sredine. Beli deo kruga je na crvenoj traci a crveni na beloj traci. Taj krug simbolizuje zalazak sunca u okeanu punom santi leda.

#3 Zastava koja predstavlja planinski masiv sa najvišim vrhom na svetu

Zastava države Nepal je jedinstvena po mnogo čemu, a najviše po svom obliku. Jedina je državna zastava u svetu koja nema pravougaoni ili kvadratni oblik. Njene nazubljene ivice zapravo predstavljaju planine Himalaja.

Osim crvene boje koja ukazuje na hrabri duh nepalskog naroda i plave boje koja oivičava zastavu i simbolizuje mir i harmoniju, izraženi su simboli sunca i meseca jer ovaj hrabri planinski narod veruje da će opstati koliko i nebeska tela.

#4 Zastava na kojoj se nalazi puška AK-47, čuveni Kalašnjikov

Zastava Mozambika je jedina na svetu koja na svom grbu ima pušku, i to Kalašnjikov. Ona simbolizuje borbu za nezavisnost zemlje i njenu odbrambenu moć. Iako je postojao predlog da se ova nadaleko čuvena i popularna puška ukloni sa zastave, parlament Mozambika je odbio bilo kakvu promenu. Da stvar bude još čudnija, puška je ruske proizvodnje.

Pored puške, na zastavi se nalaze i motika, koja simbolizuje poljoprivrednu delatnost u zemlji i knjiga, koja naglašava važnost obrazovanja. Knjiga, puška i motika? Priznaćete da na ovoj zastavi ima puno kontradiktornosti!

Najpoznatiji logotipi sa zastava velikih kompanija

Logotipi koji su veoma česti na zastavam kompanija takođe imaju određena skrivena značenja.

#1 Tesla: kompanija koja je promenila auto industriju

Kompanija koja je izvršila neosporan uticaj na jednu od najvećih industrija u modernom svetu, ima logo koji samo na prvi pogled izgleda kao futurističko slovo T. Osnivač kompanije, Ilon Mask, je opisao logo kao “poprečni presek električnog motora”. Bilo kako bilo, slično drugim poznatim logotipima, Tesla takođe uzima prvo slovo naziva kompanije i uključuje ga u svoj brend.

#2 Najpoznatija jabuka na svetu

Od biblijske priče o Adamu i Evi do jabuke koja je pala na glavu Isaku Njutnu, možete čuti razna tumačenja o simbolici ovog voća. Zašto je Apple izabrao baš jabuku koja je zagrižena kao svoj zaštitni znak?

Postoje mnoge teorije o ovom simbolu, pa i ona koja kaže da predstavlja jabuku sa cijanidom koju je zagrizao čuveni matematičar Alan Turing. Dizajner Rob Jonoff međutim tvrdi da je zalogaj bio način da se Apple-ova jabuka jednostavno razlikuje od svih ostalih.

#3 Krila boginje Nike

Logo kompanije Nike je dizajnirala Karolina Davidson, i on danas predstavlja jedan je od najpoznatijih logotipa na svetu. Znak simbolizuje krila Nike, boginje pobede u grčkoj mitologiji, po kojoj je ovaj čuveni brend i dobio ime.

Takođe, Nike znak izgleda i kao znak “tačno” ili drugim rečima kako glasi njihov slogan “Just do it”, koji je nastao mnogo kasnije. Ovaj logo je najbolji primer koliko jednostavan znak može definisati i podići brend koji je prepoznatljiv širom sveta.

#4 Bavarski auto gigant

Nadaleko je poznata priča da znak svetski poznatog proizvođača automobila BMW-a u stvari predstavlja elise propelera aviona. Činjenica je, što su i iz samog BMW-a priznali, da su se za vreme Drugog svetskog rata upravo u njihovim pogonima proizvodili motori za borbene avione nacističke Nemačke.

Ipak, istina je malo drugačija, bar tako kažu u kompaniji. Spajanjem Bayerische Fugzeugwerke-a i Rapp-a, nastala je nova kompanija. Od Rappa je uzet crni okvir a izbačen konj koji je ova kompanija imala u svom grbu i ubačena zastava Bavarske (plavo-bela, koja u krugu podseća na propelere).

U svetu postoji još puno grbova i amblema koji sa sobom “vuku” čudna objašnjenja i mitove. Ove koje smo mi naveli svakako spadaju u najinteresantnije.

Izvor: Magazin Topličanka