Ideje za bolju i lepšu kancelariju

74

Malo je kompanija koje mogu da obezbede zaposlenima idealne uslove u kancelarijama, u skladu sa najmodernijim rešenjima. To, međutim, ne znači da je enterijer kancelarije poslednja tema o kojoj treba razmišljati.

Ponekad su potrebne minimalne i ne preterano skupe intervencije da radni prostor bude lepši, uredniji, bolji i privlačniji zaposlenima i posetiocima koji dolaze u firmu zbog poslovnih aranžmana.

Pre uređenja kancelarija treba preduzeti nekoliko koraka.

Preispitajte, najpre, trenutno stanje. Koje osobine biste želeli da zadržite? Verovatno one koje su se pokazale kao prednosti. Ako, na primer, postoji deo nameštaja kao što su fotelje u kojima zaposleni vole da sednu i opuste se u razgovoru, ne uklanjajte ih. Sve dok su u dobrom stanju neka ostanu, a kad se pohabaju renovirajte ih. Ako postoji nešto što zaista više ne inspiriše i ne predstavlja vrednost, kao što je veliki poster na zidu uramljen davno, sklonite njega. Poenta je da se stvari koje ostaju odvoje jasno od onih koje ćete izneti.

Razmislite o firmi, odnosno brendu. Kancelarijski nameštaj trebalo bi da bude sa njim u skladu. To ne znači da jednostavno bude u bojama brenda, mada se može razmisliti o detaljima iste kolorne palete. Nameštaj treba da promoviše vrednosti i osobine za koje se trudite da se povezuju sa Vašim brendom. Ako vam je cilj da prva asocijacija na Vaš brend bude „izdržljivost“, ili „nežnost“, ili „prirodno“, ili „kreativnost“ ili… potrudite se da atmosfera koju stvarate podstiče i dopunjuje željenu sliku.

Zaposleni i budući radnici će koristiti prostor, pa ih analizirajte. Kako želite da se osećaju? Da li je prioritet da dobiju mini prostor za opuštanje, ili da smislite način da radni prostor podelite, kako bi mogli bolje da se koncentrišu? Pitajte obavezno zaposlene za savet i mišljenje, a možete ih i uključiti u konkretne aktivnosti, ukoliko žele.

Kad razmišljate o bojama, neka ih bude najviše tri. Potražite na Internetu krug (točak) boja i proverite koje su komplementarne, odnosno najbolje se slažu. Dezeni i materijali trebalo bi da ostavljaju utisak sklada. Kancelarije treba da budu lepe, inspirativne i komforne.

I na kraju, ili na početku, budžet. Kancelarijski nameštaj, zidove, pregrade, podne obloge i prostirke, vrata… možete zameniti odjednom ili po etapama, trudeći se da najvažnije izmene budu na početku.

Svaka kompanija ima svoje potrebe vezane za kancelarijski prostor, pa nemojte slediti tuđe primere. Neke ideje možete da kopirate, ali uvek imajte u vidu funkcionalnost i potrebe zaposlenih.

Evo i nekoliko saveta primenljivih u svakoj prilici.

Ako ste u mogućnosti, dozvolite da u prostor uđe što više prirodnog svetla. Možete ga osvetliti dodatno uz pomoć ogledala, ili pregradne zidove zameniti staklenim panelima.

Unesite biljke, ili deo prirode na drugi način. Na primer, ako se kroz neki prozor vidi drvo, nemojte ga zaklanjati. Ukoliko baš nemate ništa slično, postavite na zid dobru fotografiju pejzaža.

Uvek obezbedite dovoljno zatvorenih kancelarijskih ormara za odlaganje. Insistirajte na urednosti.

Birajte kancelarijski nameštaj koji je ergonomski. Ostavite zaposlenima dovoljno prostora da se kreću i komuniciraju.

Dodajte poneki predmet koji više pripada elegantnom i udobnom domu nego kancelariji.

Za male kancelarije birajte svetle tonove.

Rešenje je, dakle, jednostavno – umesto da zavidite zaposlenima u Guglu, Majkrosoftu ili Nokiji, dajte predloge, dogovorite se i zasučite rukave – da prostor u kojem provodite veliki deo dana bude po zajedničkoj meri.