Osnovni cilj manifestacije bio je edukacija vozača motocikala i mopeda u oblasti bezbednog učestvovanja u saobraćaju i bezbednog upravljanja motociklom i mopedom na teritoriji opštine Kula. U okviru manifestacije organizovan je i trening bezbedne vožnje mopeda. Dejan Aleksić iz Saveta za bezbednost saobraćaja opštine Kula istakao je da je osnovni cilj ove edukacije usavršavanje praktičnih sposobnosti svih onih koji upravljaju mopedima i motociklima:
„U organizaciji Saveta za bezbednost saobraćaja opštine Kula i Agencije za bezbednost saobraćaja sprovodimo praktičnu i teorijsku obuku za vozače dvotočkaša. To je naša aktivnost koju sprovodimo svake godine, a obuka je izvršena u nastavnom centru Ministarstva unutrašnjih poslova, a glavni cilj je usavršavanje praktičnih sposobnosti vozača. Obuka se vodi pod nazivom „Trening bezbedne vožnje“, a obuku sprovode licencirani instruktori iz Agencije za bezbednost saobraćaja i poenta je da se vozači edukuju, pošto oni predstavljaju ranjivu kategoriju u saobraćaju“.
Miodrag Dimitrijević, licencirani instruktor Agencije za bezbednost saobraćaja naglasio je da je ova obuka vid treninga bezbedne vožnje i sistem ubrzanog sticanja veština i znanja za bezbedno učestvovanje u saobraćaju:
„Ovo je trening bezbedne vožnje i jedan sistem ubrzanog sticanja znanja za bezbedno učestvovanje u saobraćaju, pošto motociklisti spadaju u ugroženu grupu i ovaj trening predstavlja najlakši način da oni dođu do određenih alata kako bi bili bezbedniji u saobraćaju. Trening se sastoji od teorijskog dela o fizičkim silama koji traje nekih 45 minuta i praktičnog dela na poligonu koji je trajao oko šest sati“.
Jedan od učesnika ove obuke bio je i Bojan Jovanović iz moto kluba „Sinovi severa“ iz Bačke Topole. Jovanović je rekao da vožnja motora podrazumeva dvostruku pažnju, s obzirom da, osim na sebe, oni moraju da obrate pažnju i da čuvaju druge učesnike u saobraćaju:
„Mi kao vozači dvotočkaša najviše moramo da obratimo pažnju na druge učesnike u saobraćaju, pošto drugi učesnici ne paze na nas. Kada uporedim motor i automobil, razlika je velika. Prvo je u pitanju broj točkova, a zatim je zabrinjavajuće to što ljudi u automobilu ne paze, dok mi na motoru pazimo koliko možemo, kako na sebe tako i na druge učesnike u saobraćaju“.
Izvor: q-media.rs (Delibašić)