Pojačana kontrola saobraćaja kod „Nusa“, ove godine postavljanje semafora

1520

Blizina škole, svakodnevno veliki broj pešaka od kojih su pretežno školarci i signalizacija koja upućuje na navedene činjenice sa jedne strane.

Sa druge strane, neodgovorni vozači koji ne poštuju saobraćajna pravila koja se uče u auto školama i uopšte u životu, te tako raskrsnica Kramerove i ulice Petra Drapšina često podseća na poligon za ljubitelje ekstremne i potencijalno kobne vožnje i ljubitelje ruskog ruleta na četiri točka. Najnoviji nemili događaj jeste saobraćajna nesreća koja se desila 8.
februara u poslepodnevnim časovima, kada je vozilo iz sporedne ulice bez zaustavljanja ušlo u putanju vozilu sa pravom prvenstva prolaza. Žrtava, na svu sreću nema, a da li će pouke biti izvučene, bliska budućnost će pokazati.

Građani koji žive u blizini ove raskrsnice kažu da je u poprečnoj ulici jasno postavljen znak za zaustavljanje na obe strane, kao i vibro trake koje zvučno upozoravaju na raskrsnicu, ali da i dalje postoje pojedinci kojima su saobraćajna pravila mrtvo slovo na papiru i, narodski rečeno, trinaesto prase. Latinska izreka glasi: Glas naroda je glas Boga, a predsednik opštine Kula, Damjan Miljanić, rekao je da razume zabrinutost građana i da je za ovu
godinu predviđeno postavljanje semafora na ovoj lokaciji. Sa druge strane, Miljanić ističe da semafor nije garancija da se ovakvi ekscesi neće ponoviti i da je ključ problema zapravo u bahatoj i neodgovornoj vožnji onih koji ne shvataju da je, osim volana, u njihovim rukama sopstveni život i životi ostalih učesnika u saobraćaju:

„Jedna od saobraćajnih nesreća koja je, na sreću, prošla bez ljudskih žrtava i većih povreda, ali naravno, kao i svaka saobraćajna nesreća, jeste signal za zabrinutost, posebno kada se dešava na raskrsnici u blizini škole i koja je, saobraćajno gledano, raskršće dva lokalna puta i nema toliku frekvenciju kao raskrsnica ulica Petra Drapšina i Veljka Vlahovića, gde imamo i regionalni put i prolazak teretnog saobraćaja. Ali, očigledno, prvenstveno se saobraćajne nesreće zbog nepažnje i bahate vožnje. Na ovoj raskrsnici postoji i jasna signalizacija, posebno u ulici Petra Drapšina koja je naspored ulica gde su jasno postavljeni znaci za zaustavljanje i vibro trake koje zvučno upozoravaju vozače da se dolazi na tu raskrsnicu. Očigledno je to nedovoljno i to se pokazalo u prethodnih godinu i po dana da, iz nekog razloga, na toj raskrsnici dolazi prvenstveno i jedino zbog nepažnje vozača do saobraćajne nesreće. Svesni tog problema i opravdane zabrinutosti građana, mi smo prošle godine uradili projektnu dokumentaciju i ove godine će biti postavljen semafor, ali želeo bi ovim putem da kažem da nije problem nepostojanje semafora, postoji jasno
postavljena horizontalna i vertikalna signalizacija, već su najveći problem zapravo bahati vozači koji, i kada se semafor postavi, nikakva garancija neće biti da neki od takvih neodgovornih vozača ne naprave ponovo prekršaj. Naravno da ćemo svi zajedno kao društvo učiniti da se to spreči i upravo zbog toga su obezbeđena sredstva u budžetu kako bi se to realizovalo. U dogovoru sa policijom, danas smo imali jedan kratak sastanak i dogovoreno je da se pojača njihova kontrola na toj raskrsnici što se tiče saobraćajne policije, ali jednostavno moramo ukazati na činjenicu da ne može svaka raskrsnica da bude pod stalnim nadzorom, jer je to jednostavno nemoguće. Nije slučaj manjak policajaca ili bilo šta slično, već je nemoguće pokriti sve raskrsnice i nemoguće je da svaka raskrsnica
ima semafor. Ključ je u odgovornom ponašanju vozača i zbog toga je važno da u ovakvim slučajevima ukažemo na problem, a to je vožnja bahatih i neodgovornih vozača koji praktično bez ikakvog zaustavljanja, nailazeći na raskrsnicu, prolaze kroz nju iako nailaze na put sa pravom prvenstva prolaza i iako postoje svi jasno postavljeni saobraćajni znaci. Čitavim poslom oko regulacije saobraćaja bavi se odbor za saobraćaj i taj odbor čine i
saobraćajni inžinjeri i saobraćajni inspektori i predstavnici policije i nevladinog sektora, kao i škola, gde se svake godine analizira situacija i donose odluke i na bazi toga se definiše gde treba da se postave odgovarajući saobraćajni znaci. U prethodnih nekoliko godina, po tom pitanju je urađeno više nego u prethodnih 50 godina, postavljeni su i novi semafori i kamere, a i ove godine je predviđen isti posao, te se tako već montira nova saobraćajna signalizacija kod „Keš end kerija“, a, ponoviću, predviđen je semafor i na ovoj lokaciji“.