Na području grada Sombora uradilo se mnogo po pitanju putne infratsrukture koja obezbeđuje umrežavanje, a novoizgrađeni su putevi Stapar – Sivac u dužini od 15,8 kilometara, Bački Monoštor – Kupusina od 10,6 kilometara, a u toku su radovi na putu Riđica – Rastina, gde je do sada urađeno oko 2,4 kilometra. Zahvaljujući novim i obnovljenim putevima poput saobraćajnice Apatin-Sombor, investitori su već popunili Industrijsku zonu u Somboru, a završetak brze saobraćajnice pokreće ponovo priču o nameni somborskog aerodroma za putnički i robni saobraćaj.
Najvažniji infrtastrukturni projekat u Zapadnobačkom okrugu je brza saobraćajnica “Osmeh”, gde su u toku zemljani radovi u dužini od 2,5 kilometara. Izgradnja saobraćajnice rezultirala je time, kako kažu nadležni, što su kapaciteti Industrijske zone u Somboru popunjeni i planira se proširenje.
„Posledica je što je naša Privredna zona konačno puna i to je sve zahvaljujući strateškim delom izgradnje svih novih puteva i početka izgradnje brze saobraćajnice. Druga stvar, što je važna i bitna za infratsruturu je ta što je u Somboru nikao Intermodalni terminal i obnova železnice. Zatim, vratili smo Lučku kapetaniju i Pristanište u Bezdanu“, saopštio je Goran Nonković, načelnik Zapadnobačkog upravnog okruga.
„Smajli, koji je suštinski najznačajniji za Sombor se radi, rade se pripremni radovi. Mi ćemo do kraja 2026. godine završiti prvu deonicu od Bačkog Brega do Kljajićeva i idemo dalje kroz druge opštine sve do Srpske Crnje“, izjavio je Goran Vesić, ministar saobraćaja, građevinarstva i infratsrukture.
Brza saobraćajnica otvara realne mogućnosti za robno-transportni saobraćaj na somborskom aerodromu.
„Zahtev privrednika incira da se robno – transportni aerodrom osposobi za rad. Znamo mi svi koji je to značaj takvog prevoza sa tačke A do tačke B brzim i jefitnim prevozom. Taj aerodrom posedujemo sa 1.800 metara dužine piste i 60 metara širine,a to je izuzetno dobra pozicija, ali i geografski položaj, sasvim je normalno da somborski aerodrom i u tom smilu konačno oživi“, kazao je Goran Nonković, načelnik ZBUO.
Izgrađeni putevi na teritoriji Zapadnobačkog okruga, kao i Zapadna i Istočna obilaznica u Somboru su strateški važne kako bi se prvenstveno teretni saobraćaj izmestio iz naseljenih mesta i priključio na saobraćajnicu Osmeh Vojvodine.
Kako kažu nadležni, Put Stapar – Sivac je vrednosti oko 1,37 milijardi dinara, Bački Monoštor – Kupusina oko 315 miliona, a kada je reč o putu Riđica – Rastina, do sada su radovi koštali oko 125 miliona dinara. Kada je reč o novim putevima, izgrađen je veliki broj neasfaltiranih ulica u Somboru i naseljenim mestime koje se rade u okviru projekta asfaltiranja neasfaltiranih ulica, za šta Grad izdvaja u budžetu oko 200 miliona dinara godišnje. Takođe, rekonstruisano je više ulica u gradu i naseljenim mestima, a među najznačajnijim projektima su rekonstrukcije puta „Sombor – Subotica 58 km“, „Sombor – Apatin 12 km“, „Sombor – Bački Breg 28 km“, „Kljajićevo – Telečka 6,5 km“ i dve obilaznice oko 6 km.
Izvor: rtv.rs